AI חדשות – שבוע הזוי של בינה מלאכותית

כלי חדש ומטורף של OpenAI, מה קורה בעולם העבודה ולמה אמנית מתחתנת עם הולוגרמה?

18 בפברואר, 2024

 

השבוע בחדשות הגדולות:

  • כלי מטורף חדש של OpenAI – מעציב אותי משתי סיבות.
  • סקר על כלי ה-AI השימושיים ביותר בעולם העבודה.
  • נתונים מפתיעים ממש על השימוש בבינה מלאכותית בשיווק.
  • אני מרצה בכנס קהילות בחמישי הקרוב – קוד הנחה למעוניינות.
  • מועמד האופוזיציה ניצח בבחירות בפאקיסטן, למרות שהוא בכלא (בעזרת בינה מלאכותית כמובן)
 
בחדשות הקטנות:

  • אמנית מספרד מתחתנת עם הולוגרמה!!!
    בינה מלאכותית עוזרת למאמצי המיחזור בעולם.
  • AI לוקחת חלק פעיל בחיי האהבה ברחבי העולם.
  • הפגנות מול משרדי OpenAI.
  • OpenAI ומיקרוסופט חסמו פעילויות של אירן, סין, רוסיה וצפון קוריאה.
  • ה-NFL מייצרים שחקן וירטואלי.
  • ועוד ועוד ועוד.

יא אללה, כמה בינה מלאכותית בשבוע אחד – קריאה מהנה.

**84% בינה אנושית** 
בינה מלאכותית היתה מעורבת מעט מדי בתהליך כתיבת הניוזלטר השבוע.

חדשות - בקצרה

1) OpenAI ומיקרוסופט חסמו בפלטפורמות שלהם פעילות של חמישה גורמים שזוהו כעוינים – ומופעלים על ידי מדינות. שניים מסין, אחד מרוסיה, אחד מאירן והאחרון מצפון קוריאה. ראו פוסט רשמי של OpenAI שממש מצביע על המדינות האלה ועל השימוש הזדוני שניסו לעשות בכלי AI.

2) עשרות מפגינים הפגינו השבוע מול משרדי OpenAI בסאן פרנסיסקו. למה? החברה משתפת פעולה עם הצבא האמריקאי, וגם תוכניות ה-AGI שלה (הבינה המלאכותית המודעת לעצמה).

3) OpenAI הכניסה פיצ'ר מרגש ממש (אני לא ציני) לצ'אט ג'פט – זכרון. מעכשיו תוכלו להכניס בהגדרות שתרצו שהוא יזכור מה שתכניסו לו – ואז הוא יוכל לזכור הוראות ופרטים שתכניסו עליכם, ולא תצטרכו להכניס לו שוב ושוב  נתונים. לא זמין עדיין לכל המשתמשים בעולם. בקרוב יהיה. היכן זה מסתתר? 
Settings > Personalization > Memory

4) חברת Eleven Labs השיקה אפשרות חדשה – תשכפלו את הקול, ותוכלו להרוויח עליו כסף. 
כלומר, אם מישהו ירצה להשתמש בקול שלכם, זה יכול להכניס לכם כסף. קצת גימיק שיווקי (של אחת החברות המובילות בעולם בתחום שכפול הקול האנושי), וקצת ערך אמיתי – בכל מקרה אחלה הצעת ערך לעולם. 
 
5) חברת Cohere השיקה מודל בשם Aya. עוד מודל ליצירת טקסטים? כן, וזה ספציפית תומך ב-101 שפות! אין עוד מודל כזה, כרגע. וכן, עברית היא אחת מהן! ניסיתי פעם אחת ויצא מזעזע, אעדכן בהמשך.
 
6) מתעניינות בחינוך? הנה מיפוי מפורט של כל התפתחויות הבינה המלאכותית בעולם החינוך (סטארטאפים, תחומי פעילות ועוד) – ניתוח של a16z (קרן השקעות סופר מכובדת). העבירו לחברים מורים ומנהלי בתי ספר, מיפוי סופר מעניין.

7) עוד חינוך – אוניברסיטת פנסילבניה הפכה לאוניברסיטה הראשונה ב-Ivy League שמציעה תואר בבינה מלאכותית. יש פה גימיק, ברור, ולצידו – מתי בארץ?
 
8) אני ממש מחכה למעורבות גדולה של AI בעולם הסביבתי. ראו למשל איך בינה מלאכותית עוזרת למיין זבל, כדי להגדיל את כמויות הזבל שאכן מגיע למיחזור (רק כשליש מהזבל בארה"ב מגיע למיחזור או קומפוסט, ופחות מ-5% מהפלסטיק ממוחזר. זה מזעזע).

9) כחלק מהתרפיה להלומי קרב ופוסט טראומתיים ממלחמת ויאטנם, מחזירים את החיילים (שגוררים פגיעה כבר כמה עשורים) לויאטנם עצמה – באמצעות VR. שהאל ירחם על נשמותינו.

10) ליגת הפוטבול האמריקאית (ה-NFL) עובדת עם אמזון על יצירת "שחקן וירטואלי" שיוכל לחזות פציעות ופגיעות בקרב שחקנים. מרתק.

11) אתם בתחום הפארמה? ביין ערכו מחקר מקיף על השימוש בבינה מלאכותית בעולמות פיתוח התרופות. 40% מהמנהלים שנסקרו העריכו שבינה מלאכותית תחסוך כסף בתקציב 2024. לכולנו ברור כמה טוב זה יהיה כשבינה מלאכותית תקח בעלות על יצירת תרופות, נכון?

12) בארה"ב (כמובן) – קהל זועם עשה לינץ' במכונית אוטונומית של חברת Waymo. הסיבה? אנטגוניזם גדול למכוניות ללא נהג (לא היתה פרובוקציה או סיבה נקודתית לזעם). מה יקרה כשיהיו רובוטים "אנושיים" בינינו? גם אז נראה לינצ'ים שכאלה, אני מוכן להמר.

13) בינה מלאכותית הופכת בתי חולים לחכמים ויעילים הרבה יותר – בעבור הצוות המטפל וגם בעבור החולים! גל של סטארטאפים בארה"ב נכנס לכל התהליכים בבתי חולים, וטוב מאוד שכך.

אהבה בעידן ה-AI 

14) נשים סיניות פונות יותר ויותר למאהבים וירטואליים, מבוססי בינה מלאכותית, שמציעים תמיכה רגשית וצורת שיח שגברים לא יכולים להציע.

15) סקר שנערך לפני ולנטיינס מצא שקרוב ל-40% מהגברים שנשאלו השתמשו בבינה מלאכותית לכתוב את ההודעות האוהבות לפרטנריות שלהם (רק ארבעים אחוז? זה מפתיע). כ-30% מהגברים והנשים השתמשו ב-AI כדי לשפץ את הפרופיל באתרי ההיכרויות – טקסט ותמונות, וכתבו באמצעות בינה מלאכותית הודעות לדייטים פוטנציאליים. לא מפתיע, ובואו נראה מה יהיו ההשלכות על עולם הדייטים.

16) באותו ענין – אמנית מספרד תירשם בהיסטוריה כאישה הראשונה שהתחתנה עם הולוגרמה שנוצרת על ידי בינה מלאכותית. הנישואים הם חלק מפרויקט אמנות שיבחן מושגים של זוגיות, אהבה וקשר. אני מציע שהיא תכניס גם לידה וירטואלית כחלק מהפרויקט – נראה את הזוגיות ההולוגרמית שלה אז!

שלושה דברים גדולים

1. OpenAI משחררת כלי ליצירת וידיאו - Sora

בשורה התחתונה: OpenAI ביאסה הכרזה גדולה של גוגל ושחררה כלי יצירת וידיאו בשם Sora שמהווה קפיצת מדרגה, וכמובן שמאיים על כל הסטארטאפים שעוסקים ביצירת וידיאו באמצעות AI.

חברת Open AI שחררה השבוע כלי חדש בשם Sora – שמייצר עד 60 שניות של סרטון וידיאו, בהתבסס על פרומפט טקסט.
הכלי של Open AI מצטרף לכלים אחרים דוגמת אלה של Runway ml או Pika בתעשיית יצירת הוידיאו מהוראות טקסט פשוטות, עם הרבה מאוד שיפורים.
שימו לב להסבר שכתב בכיר ב-NVIDIA, שגם היה המתמחה הראשון ב-Open AI, ב-X (טוויטר) – הכלי מציע אפשרויות שלא נראו קודם, ומקרב אותנו עוד צעד במפיכה של יצירת וידיאו מ…כל רעיון הזוי שעולה לנו בראש.

למה ההכרזה הזו מעציבה אותי?
שתי סיבות:
1. ההכרזה, לא במקרה, באה מספר ימים אחרי שגוגל הכריזה על הפיכת Bard ל-Gemini וממש יומיים אחרי שגוגל הכירזה פומבית על שחרור Gemini 1.5.
ההכרזה של Open AI יצאה כדי "לגנוב את הברק" לגוגל, והצליחה.
זה מעציב אותי, שכך מתנהלת התחרות בשחקניות הענקיות בעולמות ה-AI.

2. אני שוב חוזר על התחזית שלי – רוב שוק הכלים של הבינה המלאכותית יימחק! חלקו הגדול יימחק כי הענקיות יגזלו את הרוב המוחלט של נתח השוק.
כלי עוצמתי ליצירת וידיאו של Open AI יפגע בהמוני סטארטאפים קטנים וגדולים שבתחום הזה.
זה התחום, וזו התחרות, וזו דרכו של העולם. ועדיין – הייתי שמח להצלחה של הרבה שחקניות, ולא מונופולים של הגדולות.

2. כלי ה-AI הפופולריים ביותר בעולם העבודה, ומה קורה בעולם השיווק

שורה תחתונה: צ'אט ג'פט עדיין שולט ברשימת הכלים שמשתמשים בהם בעבודה. ו-98.1% ממנהלי השיווק שנסקרו משתמשים שימוש כלשהו בבינה מלאכותית. זה חתיכת וואו.

סקר של 1000 מנהלים בארה"ב שנערך על ידי Tech.co הראה ש-צ'אט ג'פט הוא הכלי המוביל בעולמות העבודה בארה"ב.
אחריו?
Bard של גוגל (שנקרא Gemini מאז השבוע האחרון) מעכשיו ו-Bing של מיקרוסופט.
קלוד אהובי עם עשרה אחוז שמשתמשים בו.

וחברת Instapage ערכה סקר בקרב 200 מנהלי שיווק בתעשיות שונות ומצאה ש-98.1% משתמשים בכלי AI ברמה כלשהי. זה די מדהים לראות – רק 1.9% טענו שהם לא משתמשים כלל בכלי בינה מלאכותית.

ואם מדברים על עולם העבודה – ביום חמישי הקרוב הולך להתקיים כנס בנושא קהילות (בהקשר עסקי כמובן) – ואני הולך להיות חלק מההרצאה המרכזית ביחד עם יוזמת הכנס המהמם – יעל אורן המהממת (אחת ממובילות תחום הקהילות בישראל), וביחד עם רודריגו גונזלס, שהוא גם חתיך וגם מוצלח, שידבר על תוכן ו-AI.

שלושתנו נרכיב ביחד את ההרצאה המרכזית של הכנס (יעל הציעה קוד הנחה לקוראי הניוזלטר – 10% למכניסי הקוד Commina).

אני אדבר על מגיפת הבדידות, על קהילות ועל AI ואנסה להציג היכן הבינה המלאכותית תיצור הזדמנות עסקית מטורפת בעולם הקהילות.

תגידו לי שלום אם תגיעו?
הזדמנות טובה לתרגל את לחיצת היד הסודית שעדיין אין לנו.

3. ה-AI ניצח בבחירות בפאקיסטן

שורה תחתונה: מועמד האופוזיציה בפאקיסטן ניצח בבחירות, למרות שהוא בכלא, בעזרת נאומים שיצר עם קול משוכפל על ידי בינה מלאכותית.

הפתעה מוחלטת בבחירות בפאקיסטן. Imran Khan נבחר לראש הממשלה, למרות שהוא מאחורי סורגים.
כתבתי על זה לפני מספר שבועות כגימיק – שראש הממשלה לשעבר של פאקיסטן, שנכלא מטעמים פוליטיים, משתמש בבינה מלאכותית לייצר נאומים, וכך הוא מתקשר עם קהל המצביעים, באמצעות סרטונים שנעשו על ידי הדמות שלו ששוכפלה באמצעות AI.

כמובן שהמפלגה שלו השתמשה בעוד כלים דיגיטליים כדי לנצח בבחירות, וכרגע נראה שיחסמו את הדרך שלו לניהול המדינה. אפילו את נאום הניצחון שלו הוא יצר באמצעות AI.

לא ייאמן שיש AI גם לזה 

1. Goodie – זה כלי היסטרי. כלי שהוא כמו צ'אט ג'פט, אבל לא יענה תשובות שיפגעו במישהו. הוא סופר סופר פוליטקלי קורקט. נסו לשאול אותו למה השמיים כחולים, והוא יענה שלהסתכל על צבעים ככה זה מפלה אנשים עם פגיעה בראיה. היסטרי.

2. NotesGPT – כלי ליצירת רשימות של מטלות עם הקול שלנו. כמה פשוט, ככה אני מחכה לזה. אני רוצה כלי שאני פשוט יכול להגיד לו מה אני צריך לעשות והוא יעשה רשימה, יזכיר לי ויוודא שאני מבצע את המשימה. 

3. PlusDocs – עד שגוגל תכניס את זה לכולנו, הנה תוסף שיכניס לכם בינה מלאכותית ב-Dock עצמו.

תשלחו לחבר או חברה שעשויים להתעניין:

קיבלתם את הניוזלטר מחבר?
אל תשכחו להירשם: