Don't Panic

ברוכות הבאות והבאים למהפיכת ה-AI

7 במאי 2023

 

אנחנו נמצאים בתחילתה של המהפיכה המכריעה ביותר בהיסטוריה של המין האנושי – הקצב שבו דברים משתנים ומתפתחים הוא מסחרר. הניוזלטר הזה יקשור את החוטים הרבים, ייתן תמונה מלמעלה, יצלול לכלים חדשים שחובה להכיר ולחדשות הכי משמעותיות.

לא רע בשביל 3 דקות קריאה (כן, אני אתן תמציות, טעימות והפניות, לא מתכוון לאכול ראשים). 

זה הניוזלטר האישי הראשון שאני מוציא בחיים, ושנים רציתי לכתוב כזה, אז תודה לכן ולכם!

אם יצא ניוזלטר ולא קראו אותו, האם הוא יצא באמת?

תשלחו לשני חברים, כדי שיירשמו לניוזלטר, ונגלה.

שלושה דברים גדולים

1. הטכנולוגיה דוהרת קדימה, והרגולציה מנסה להכניס את הסוסים לאורווה:

ממשל ארה״ב הודיע על תוכניות לקידום חקיקה לפיקוח ושמירה על זכויות האמריקאים בעולם ה-AI, השקעה של 140 מיליון דולר בהקמת שבעה מכוני מחקר של AI, וסקירה מעמיקה של כל טכנולוגיות ה-Generative AI והשלכותיהן על האזרחים.
לפני מספר ימים ממשלת איטליה פתחה מחדש את הגישה ל-ChatGPT, וזאת אחרי ש-Open AI עשתה את ההתאמות הנדרשות ממנה על ידי איטליה. השימוש ב-ChatGPT נחסם באיטליה לפני מספר שבועות בגלל סוגיות של פרטיות אולם ההסדר הגיע במהירות (ומהירות זה אנדרסטייטמנט).
מילה אחרונה על רגולציה – האיחוד האירופאי יצביע על תקנות AI בעוד מספר שבועות. האיחוד תמיד מוביל דרך ברגולציה והגנה על פרטיות, אולם במקרה הזה – התקנות נוסחו ב-2021. כלומר – האיחוד מוציא תקנות על סוסים ועגלות, בזמן שיש רכבים על הכביש.

ואם כבר הזכרתי פרטיות – סמסונג אסרה על עובדיה את הגישה לאפליקציות דוגמת ChatGPT. 
למה?
דליפה של קוד רגיש, שעלה על ידי אחד העובדים ל-ChatGPT.
למה זה מעניין?
נושא הפרטיות יעלה לכותרות קודם כל במגזר העסקי. סמסונג היא הסנונית הגדולה הראשונה שמציפה את נושא ״מה בעצם קורה למידע שלנו כשאנחנו כותבים אותו ל-ChatGPT וחבריו״?. אמנם בקוריאה יותר קל לומר משהו לעובדים והם יקיימו, אבל סביר שהסוגיה של הפרטיות בעולם העסקי תעלה לכותרות ובמהרה.

2. האם ה-Open Source יצליח לנצח את גוגל ומייקרוסופט?

מסמך מודלף שכתב חוקר בגוגל מצהיר שלגוגל אין באמת יתרון תחרותי בעולמות ה-AI.
We have no moat, כתב החוקר במסמך המודלף.
למה התכוון החוקר?
אין לגוגל, וגם לא ל-Open AI, אפשרות לשמור על יתרון תחרותי עם המודלים שלהן (Moat = חפיר, כמו אלה שמסביב למבצרים). לפי המסמך, עולם ה-Open Source מדביק את הפער ומציג אלטרנטיבות מצוינות למודלים של גוגל ו-Open AI.
למה זה חשוב? 
אנחנו חיים בעולם שבו העולם הטכנולוגי נשלט על ידי מספר ענקיות. כרגע נראה שגוגל ומייקרוסופט (והחברות שלהן במועדון) ימשיכו לשלוט גם במהפיכת ה-AI. אם החוקר צודק, יהיה להן קשה יותר מבעבר.
לא הייתי מוציא את הדגלים הסוציאליסטיים מהארון עדיין, ענקיות הטכנולוגיה לא ישחררו אותנו מהלפיתה הדיגיטלית כלכך מהר.

3. הכירו את Pi, הצ׳אט-בוט האישי החדש:

חברת Inflection AI השיקה בוט AI שנועד להיות ״עוזר אישי״.
״למה זה מעניין?״, אתם שואלים.
״בשביל זה יש את מדור לא ייאמן שיש AI גם לזה, שמופיע בהמשך הניוזלטר״, וודאי עולה בכם התהיה (הא, רואים מה עשיתי פה?).

הבוט Pi (Personal Intelligence) מייצג עוד ענף של התפתחות בחוויה עם ה-AI. הוא נועד להיות ״דברן״ ולספק תמיכה. מעבר לידע העצום שלו, הוא גם ״נטען״ ב-Emotional Intelligence ואמור לסייע במצבים שונים בחיים – מבעיות עסקיות ועד אתגרים נפשיים. השיחה איתו היא רציפה, כלומר הוא ״יזכור״ אתכם בכל שיחה (כי מבחינתו זו פשוט שיחה אחת).
למה זה עוד מעניין?
ייסדו את החברה כמה מענקי התעשיה – ריד הופמן, מייסדה של לינקדאין (ואחד ממייסדי Open AI), מוסטפה סולימן, ממייסדי Deep Mind (מעבדת מחקר בבעלות גוגל, שפיתחה מודלים מהמתקדמים בעולם ה-AI), וקארן סימויאן, מדענית מ-Deep Mind. כשהאנשים האלה מקימים משהו כזה – צריך להסתכל היטב על המשמעות. 

Pi זמין ממש פה:
בווב 
בווטסאפ (כן, לחיצה ואתם איתו).
ובכלל תוכלו לקרוא עליו עוד בהודעה הרשמית.

ניסיתי אותו, והעובדה שהוא מסיים כל אמירה בשאלה הוציאה אותי מדעתי די מהר. הוא נתן לי עצות טובות לניהול זמן.
ביקשתי שיסביר איך אני מחבר הודעות ווטסאפ לגוגל קאלנדר, כדי לקבוע פגישות יותר בקלות. אבל אני מודה שרציתי שפשוט יעשה דברים בשבילי. אני לא צריך עוד ייעוץ בחיים. שיפנה את המדיח לפחות.
אולי זה רק אני.
שיעשה דברים בשבילי? בשביל זה יש עוד התקדמות מטורפת – ה-Agents, שאני מאבד שינה בגללם.
עליהם אכתוב בשבוע הבא (הא, רואות מה עשיתי פה?).

חדשות - בקצרה

  1. המייסד של Khan Academy בהרצאת טד מדהימה על שימוש ב-AI לסטודנטים ומרצים.
  2. ג׳אספר – אחד מכלי ה-AI המובילים בעולם ליצירת טקסטים (יושב על המודלים של Open AI) מציע אפשרות חדשה ליצירת תוכן תואם שפת מותג. העלו אליו את ספר המותג שלכם, והוא יתאים את התוכן לשפה. 
  3. המניה של חברת Chegg, המתמחה בלימודים מקוונים צנחה בקרוב ל-50% לאחר שפספסה תחזיות רווח. המנכ״ל האשים את ChatGPT בירידה בהכנסות (כן, לא הייתי רוצה להיות חברה שמציעה שיעורים פרטיים וסיוע עם עבודות ושיעורי בית). המשקיעים לא ריחמו וריסקו את המניה.
  4. חוקרים מאוניברסיטת אוסטין הצליחו לתרגם אותות מוח של נבדקים לטקסטים, בעזרת AI. כלומר, ה-AI יכול עכשיו לקרוא מחשבות. התלבטתי אם להפחיד עם הידיעה הזו, מקווה שאתן ואתם סולחים לי.
  5. מייקרוסופט עובדת על גרסה רפואית של ChatGPT, עם דגש גדול על פרטיות.
    עולם הרפואה השמרני והמיושן הולך לעבור עכשיו distruption אדיר. זה קרוב לליבי ולאיברים אחרים בגוף שלי, אז אכתוב עוד הרבה על זה.
  6. אחרון על רפואה – מחקר שהתפרסם לפני מספר ימים הציג תוצאות מפילות לסת על השוואה בין תשובות של רופאים לתשובות של ChatGPT לשאלות רפואיות שנלקחו מפורום. תשובות ה-AI דורגו כיותר איכותיות וכיותר אמפטיות (!). אני אומר למי שרק מוכן לשמוע, אני מוכן ללכת לרופא AI ולא לרופא אנושי מחר בבוקר מבחינתי. 
  7. ג׳פרי הינטון, המכונה ״הסנדק״ של עולם ה-AI, עזב משרה בכירה בגוגל והודה שהוא מכה על חטא על חלקו בהתפתחות ה-AI, ושהוא חושש מקצב ההתפתחות. זה תמרור אזהרה ענקי לכולנו.

לא ייאמן שיש AI גם לזה

Audio Pen – תקריאו לכלי את המחשבות שלכם והוא יעשה להם תיעוד מסודר. בהצלחה עם זה.
Midjourney – אחד משלושת הכלים המובילים בעולם לייצור תמונות מטקסט שחררו את גרסה 5.1 (אבל מי סופר). לא תאמינו, אבל התמונות יוצאות אפילו יותר טוב!
Lunaa – יעזרו לכתוב תוכן לינקדאין מצוין. אני בווייטינג ליסט.
HireLakeAI – שואבים מידע מקורות חיים שהתקבלו, מתאימים לדרישות תפקידים, וחותכות את זמן סינון המועמדים. כלי שמעיד על העתיד לבוא בעולמות ה-HR (גם כאן, אגב, תהיה רגולציה נוקשה בהקשר של סינון מועמדים על ידי AI).
Cody – עוזר אישי בארגון או בעסק. הוא ילמד את כל התוכן שיש בחברה ועל החברה ויוכל לספק תשובות למי מהצוות שיצטרך. יכול להקל מאוד על אונבורדינג תכלס.
Genius Review – יעזור לכל מי שבקורפורייט לייצר תשובות ל-Peer reviews המעיקים, בקלות. אגב, אפשר לעשות את זה גם עם ChatGPT. כאילו שהייתי צריך להגיד לכן את זה.
Gen Z Translator – יתרגם כל משפט שתכתבו לו ל-Gen Zית, וההיפך. מבוסס על GPT 3.5, באמת.

פרומפט שימושי אחד

תנו ל-ChatGPT לתכנן את תפריט התזונה, ואל תרחמו עליו, עם הפרומפט הזה:
 

You will be acting as an expert in nutrition and healthy eating habits. Your mission is to create a comprehensive guide on how to make healthy meal plans that cater to {vegetarian} dietary needs and preferences. Your guide should include step-by-step instructions, {30} sample meal plans, and a list of foods to include.

You will create a list of foods that are suitable for {vegetarian} dietary preferenceד along with their nutritional value. You will also need to provide suggestions for substitutes for any food items that may not be available in Israel.

To begin, please introduce yourself by typing "Hi, I am a nutrition expert."

חובה לסיים בגיף

תהיו צדיקים וצדיקות ותזמינו 3 אנשים לניוזלטר?

תעשו פורוורד למייל, וממש פה למטה יש כפתור הרשמה.

כן, עוד טיפה למטה.
אני רוצה להפיץ את בשורת ה-AI, כדי שלא נשאיר אף חבר או חברה מאחור.

אם קיבלת את המייל הזה ממישהו – לא לשכוח להירשם, ממש פה בכפתור למעלה.

תשלחו לחבר או חברה שעשויים להתעניין:

קיבלתם את הניוזלטר מחבר?
אל תשכחו להירשם: