Don't Panic – 11/6

ברוכות הבאות והבאים למהפכת ה-AI

11 ביוני, 2023

 

השבוע בניוזלטר – אופטימיות, מראה שחורה ודוקטור Chat GPT.
מה עוד אפשר לרצות?


כמה מילות פתיחה:

מה יקרה לחברות דוגמת נטפליקס במהפיכת ה-AI? מה הקשר ל״מראה שחורה״ שחוזרת בעונה שישית? איך אפשר לשלב רופאים ובינה מלאכותית? על כל אלה ואחרים תוכלו לקרוא השבוע.

כבר כמה שנים שאני רוצה לכתוב ניוזלטר, אני מגשים אותו בנושא שאני חוקר ומתאבסס עליו – AI.
לכן אני רוצה להודות לכן ולכם, בזכותכן הגשמתי חלום!

מחר אני חוגג יומולדת, אז אני מעט נוסטלגי. אפשר להבחין בזה או שהסתרתי את הנוסטלגיות טוב?

**100% בינה אנושית** 
כל מילה בניוזלטר הזה נכתבה על ידי בינה אנושית. אף בינה מלאכותית לא היתה מעורבת בתהליך, אבל לא מבטיח כלום להמשך!

חדשות - בקצרה

  1. סם אלטמן ביקר בישראל בשבוע שעבר (כאילו לא שמנו לב, הסלב הגדול בעולם!), כחלק ממסע בין 6 מדינות – ישראל, ירדן, קטאר, איחוד האמירויות, הודו ודרום קוריאה. בראיון בביקור בהודו הוא הודה שהוא איבד שינה בגלל Chat GPT, מחשש שהם שחררו משהו שיגרום רע מאוד לעולם. וואו, תודה על זה. איכשהו לא התעודדתי.
  2. פייסבוק הודיעה על שורת פיתוחי AI, לאינסטגרם, פייסבוק ו-ווטסאפ. מי שמופתע שירים את היד.
  3. צילומי מסך מהבוט של אינסטגרם דלפו לרשת. הבוט יספק עצות, יענה לשאלות, ואפשר יהיה לבחור מבין 34 אישיויות שונות.
  4. גוגל קלאוד חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם Mayo Clinic, מרכז רפואי מחקרי מוביל בארה״ב. המטרה – להשתמש בכלי AI כדי לשפר את הגישה למידע של אנשי הרפואה, ולשפר את התוצאות עבור המטופלים. אייטם נרחב על רפואה ו-AI, בהמשך הניוזלטר. 
  5. ועוד סם אלטמן (אני מרגיש כמו כתב רכילות) – הוא טוען שכרגע לא עובדים על GPT5. האמת? הקלה.

אם יצא ניוזלטר ולא קראו אותו, האם הוא יצא באמת?

תשלחו לשני חברים, כדי שיירשמו לניוזלטר, ונגלה.

שלושה דברים גדולים

1. מראה שחורה, נטפליקס ושביתת התסריטאים

בעוד מספר ימים, ב-15 ליוני, חוזרת הסדרה ״מראה שחורה״ לעונה השישית. היוצר שלה צ׳ארלי ברוקר הודה שהיתה ל-צ׳אט גפט השפעה על העונה החדשה. איך? לא מה שחשבתם.
ברוקר נכנס לצ׳אט גפט ברגע ששמע על האפליקציה וכמובן שביקש שתכתוב לו פרק של ״מראה שחורה״. ״במבט ראשון״, הוא אומר, ״נראה היה שהפרק הוא סביר. במבט מעמיק יותר – Shit״.
ברוקר אומר שהבינה המלאכותית שילבה בין המוני פרקים לכדי פרק אחד. היצירה הממוחשבת הזו שכנעה אותו לשבור את התבניות וליצור משהו חדש לגמרי.
ב-15 נבדוק אם הצליח לו.

במקביל, התסריטאים שובתים בהוליווד, ומוחים בין היתר על הכניסה של בינה מלאכותית לעולם הכתיבה. איגוד התסריטאים ביקש לאסור על כל שימוש ב-AI לכתיבה או לשכתוב תסריטים בהוליווד. הבקשה שלהם נדחתה בנימוס. בהצלחה עם זה.

אגב, כשנטפליקס יפאן שחררה סדרת אנימה קצרה עם רקעים שנוצרו על-ידי AI (נטפליקס טענה שהרקעים הם החלק ה״משעמם״ ביצירת אנימציית אנימה), הביקורת הציבורית ביפאן היתה קטלנית. מה יקרה כשייכתב תסריט שלם? או שסדרה תיווצר כולה עלידי בינה מלאכותית? אין לי ספק שזה כבר קורה, ושתהיה ביקורת ציבורית קולנית, ואז פשוט נתרגל לזה.

באותה נשימה, אני חייב להזכיר פיתוח שיצא בימים האחרונים:
Gen2 של חברת Runway ML מאפשר ליצור וידיאו מפרומפט. תנו שורה, והמכונה תיצור סרטון.
סרטון בן 4 שניות, וממש ממש מחורבן, אבל אישית אני צריך לאסוף את רסיסי המוח שלי שהתפקע בגלל הפוטנציאל של מה שהולך לקרות. 

איך הכל מתחבר? כל האולפנים מתנסים בבינה מלאכותית בימים האלה ממש, אף אחד לא ירצה להתפס עם המסך למטה. 
אין ספק שבינה מלאכותית תכנס לכל תחום בהפקות הטלויזיה והקולנוע, מהתסריט ועד יצירת הוידיאו – שיוכל להיות פשוט תרגום ויז׳ואלי של התסריט-פרומפט שמוזן לתוכו.

אז האם אוכל בהמשך הדרך לכתוב פרומפט ולקבל פרק שלם מוגמר של מראה שחורה? אני מוכן להמר שכן.

2. הפער בין מנהלים לעובדים בנוגע ל-AI

BCG – Boston Consulting Group שחררה לפני מספר ימים (ב-7 ליוני) סקר שערכה בקרב 13,000 עובדים ב-18 מדינות וגילתה אופטימיות לגבי השימוש ב-AI ופערים בין מנהלים לעובדים.

  • מנהלים היו הרבה יותר אופטימיים לגבי AI מאשר העובדים (62% לעומת 42%). 
  • לא מפתיע – מי שמשתמש בקביעות ב-Generative AI, העיד על אופטימיות גדולה הרבה יותר מאשר מי שלא (62% לעומת 36%).
  • 81% מהמנהלים טענו כי הם משתמשים ב-Gen AI בקביעות.
  • 79% מהנשאלים תמכו ברגולציה על AI.


עוד נתונים מהסקר (הקצר תכלס): כאן.

3. רופא ה-AI שלכם מחכה, מי הבא בתור?

חברת Carbon Health, רשת מרפאות אמריקאית, הודיעה על הכנסת GPT4 למערכות שלה. הבינה המלאכותית תעזור לרופאים לקבל מידע ממטופלים (נכון כשאתם מגיעים לרופא חדש אתם מבלים דקות ארוכות בתיאור הבעיה וההיסטוריה – אז את זה, מול GPT4, עדיף – נכון?).

המטופל יתאר בקולו את מצבו וההיסטוריה, המערכת תקליט, תתמלל ותגיש לרופא סיכום בהיר על המטופל. ברשת טוענים שהמערכת כבר חוסכת 10 דקות (!!!) לכל רופא בשיחה הראשונית עם המטופל.

באופן אישי אני חושב שה-AI יעשה מהפיכה מאוד מאוד נדרשת במערכות הרפואה המיושנות, ויהפוך את כולנו לבריאים יותר. מאמין בזה בכל רמ״ח אברי, שיקבלו טיפול טוב יותר בעתיד בזכות הבינה המלאכותית.

אני עוד אוכל את הראש הרבה על נושא הבריאות וה-AI. זה גם תחום שיעבור מהפך עצום בשנים הממש קרובות, וגם…העיקר הבריאות, לא?

לא ייאמן שיש AI גם לזה

Wysa – חברה מעניינת המציעה קואצ׳ינג אנושי-AI היברידי, שלדעתי הוא השלב הראשון בכניסה של הבינה לעולמנו. החברה מספקת קודם כל AI Coach ומציינת שרבים מרגישים טוב יותר כבר אחרי טיפול אחד. הבוט ממשיך ללוות את הלקוח, ומי שרוצה יכול גם לקבל שידוך למאמן אנושי.
Zoom – זוכרות שכתבתי שמרבית האפקליציות של ה-AI שרואים מסביב יימחקו בקלות? הנה דוגמא. זום סופסוף מוציאים כלי לתמלול פגישות שיוכל לתמצת פגישות שפספסתן וללוח סיכומים (ומצטרפים למתחרות שכבר הוציאו כלים דומים). גרוע ככל שיהיה הכלי, שוק ״מתמללי שיחות הוידיאו״ יימחק ברובו.
האבספוט – החלה להציע יצירת קמפיינים דרך הפלטפורמה עצמה, באמצעות כלי Generative AI. האבספוט מנסה לעשות מה שעושות כל הגדולות – לתת מספיק ערך כדי שלא נצא ממנה החוצה. 
לינקדאין – מתחילה להציע יצירת מודעות בעזרת Generative AI. היא תמיד האחרונה להכריז.
Runway ML – כתבתי עליהם גם למעלה, וחייב שוב. חיכיתי על קצה הכסא שלי כבר כמה חודשים שייצא הכלי, והוא יצא, והוא מחורבן מנשוא. אבל…הפוטנציאל הזוי. וידיאו מפרומפט טקסטואלי פשוט? לא מקנא בשירותי הסטרימינג.

חובה לסיים ב-Meme

תשלחו לחבר או חברה שעשויים להתעניין:

קיבלתם את הניוזלטר מחבר?
אל תשכחו להירשם: