AI חדשות – השנה תהיה שנת הרובוטים, והודעה דרמטית שלי

שנה של רובוטים, ועזבתי את העבודה

4 בפברואר, 2024

 

השבוע:

עזבתי את עבודתי כ-VP Marketing בסטארטאפ מהמם בשם Aligned.
למה?
כדי להקדיש את הקריירה שלי לבינה מלאכותית.
 
אני הולך להתמקד בהרצאות וסדנאות וליווי ארגונים (במקביל לעבודת CMO במשרה חלקית, כי אני לא רע בזה).
 
בקשה – אם אתם או אתן נתקלות במישהו שמחפש הרצאה לארגון או להנהלה – אנא תקפיצו את השם שלי.
אכלתי את הראש על העזיבה, ועל החיפוש האיטי והמסור שאני מתחיל כעת, בפייסבוק ובלינקדאין.

 
ומה יש השבוע בניוזלטר?

  • אייטם גדול על מהפיכת הרובוטים. לא ברור איך לא אכלתי לכן את הראש על זה עד עכשיו.
  • אייטם גדול על רשימת עשרת אפליקציות הבינה המלאכותית היוצרת הפופולריות בעולם. וכן, זה יפתיע אתכן.
  • אייטמים קטנים על בחור שמצא אהבה בטינדר עם AI וחידושים בגוגל מאפס ועוד ועוד ועוד
 

קריאה מהנה.
 
**42% בינה אנושית** 
בינה מלאכותית היתה מעורבת מעט מדי מדי בתהליך כתיבת הניוזלטר.

חדשות - בקצרה

1) Bard של גוגל מתחדש ויאפשר לכם ליצור תמונות באמצעות פקודות טקסט פשוטות (פרומפטים). גוגל עוקבת אחרי Open AI שהפכה את Chatgpt ל-MultiModal לפני מספר חודשים (כלומר אפשר לעבוד גם עם טקסט, גם עם אודיו וגם עם תמונות).

אותו הבארד יעבוד גם מעכשיו על Gemini Pro, המודל החדש יחסית שגוגל השיקה זה מכבר (וזה ישפר את התוצאות של בארד). 

2) Google Maps – מקבל פיטצ'רים של Gen AI, שיאפשרו לחפש נגיד "אזור עם וייב של היפסטרים ועם האוכל הכי טוב בליסבון". זה שדרוג מטורף, שיושק בניסוי ראשון אצל Local guides בארה"ב (אני דרגה 7, אהם אהם, רק אומר). אני מטייל בחו"ל דרך הקיבה שלי, וכן גוגל מאפס הוא אחד המוצרים שאני הכי אוהב בעולם הדיגיטל (ומוצר מבוזבז לחלוטין בעיני, הפוטנציאל שלו מטורף ולא ממומש עדיין).

3) משתמש של ChatGPT מצא אהבה בעזרת הבינה המלאכותית. איך? לא תאמינו. הוא אימן מודל להחליק בטינדר ימינה או שמאלה בהתאם להעדפות שלו – שוחח עם מעל ל-5,200 נשים והציע נישואין לאחת שנבחרה לאחר שנה.

4) Nightshade, כלי שפותח על ידי חוקרים מאוניברסיטת שיקגו שמונע אפשרות לאמן  מודלים של בינה מלאכותית באמצעות יצירות אמנים ללא הסכמתם, זכה ל-250,000 הורדות בחמישה ימים בלבד (זה המון). Nightshade "מרעיל" מודלים של תמונות בינה מלאכותית על ידי שינוי עדין של פיקסלים ביצירת אמנות.

5) ה-FCC (Federal Communications Commission) – פועלת להפוך את רוב השיחות האוטומטיות הנוצרות על ידי בינה מלאכותית לפליליות. למה? שטפון של שיחות נוכלות לגיוס כסף עם קולו המשוכפל (וללא רשותו) של ביידן.
אנחנו בתחילתו של גל שיחות ספאם והונאה עם קולות שנוצרו על ידי בינה מלאכותית. תחשבו על זה שכלי כזה יכול לעשות שיחת ספאם לכל אדם בעולם, עם קול מזויף, והוא לא יתעייף לעולם. 

6) זה ממש מעניין – סקר של 700 צרכנים אמריקאים מצא שבני אדם העדיפו לקרוא תוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית  ותר מתוכן שנוצר על ידי בני אדם.

7) חברת Luka, העומדת מאחורי אפליקציית Replika (ליצירת חבר וירטואלי מותאם אלי אישית) ואפליקציית Blush (אפליקציית AI ודייטינג), השיקה את Tomo – אפליקציה שמציעה בריאות נפשית באמצעות תוכניות, מדיטציות מונחות וליווי. תחשבו ריטריט רוחני, רק בכיס שלכם, זמין ומלווה אתכן 24/7.

8) אמזון השיקה בוט חדש, בשם  Rufus, שילווה רוכשים במסע הקניות שלהם באמזון (כולל המלצות על מוצרים טובים יותר, ועוד שלל המלצות מותאמות אישית לרוכש).

9) הסטארטאפ ARC בונה סוכן בינה מלאכותית (Agent) שיוכל לגלוש באינטרנט במקומנו ולבצע פעולות.
אישית אני חושב שלגלוש ולהקליק על לינקים זה הכי 2023 והגיע הזמן שנחסוך את הזמן המיותר הזה של חיפוש דברים והקלקה עליהם.
 
לבריאות
10) הבינה המלאכותית התחילה לשחק תפקיד חשוב יותר ויותר בתחום הניתוחים הפלסטיים. רופאים משתמשים באלגוריתמים של בינה מלאכותית כדי לעזור לחזות תוצאות ולתכנן ניתוחים.

11) חוקרים ב-Georgia Tech פיתחו לאחרונה בדיקת דם דיאגנוסטית חדשה לסרטן השחלות באמצעות בינה מלאכותית ונתונים מטבוליים, שהשיגה דיוק של 93% באיתור המחלה.

12) Neuralink של אילון מאסק הצליחה לשתול לראשונה את המכשיר המוחי שלה באדם. שתלים כאלה מציעים פוטנציאל אדיר לאנשים עם שיתוק קשה (ובכלל עשויים לפרוץ דרך בממשק שלנו לעולם הוירטואלי).

שני דברים גדולים

1. שנת 2024 מסתמנת כ"שנת הרובוטים"

בשורה התחתונה: סטארטאפים בתחום הרובוטיקה מגייסים הרבה מאוד כסף. העוסקים בתחום מאמינים שהשנה תהיה פריצת דרך משמעותית.
 
רבים בתחום הרובוטיקה והבינה המלאכותית מאמינים ש-2024 תהיה השנה שנראה בה פריצת דרך משמעותית ברובוטיקה.
אם תחשבו על זה, זו התפתחות הגיונית. אנחנו מפתחים "מוח" מלאכותי, שכרגע "כלוא" בתוך רשת מחשבים. למה שלא נחבר אותו לרובוטים שיחליפו אותנו במלאכות שחורות, או משעממות או מסוכנות?
Famous last words…

בצד אחד יש לנו את ההפתחויות והכסף שזורם לפיתוח בינה מלאכותית, ובצד השני רובוטים הולכים ומשתכללים (כאן תוכלו לקרוא על הטרנדים הצפויים ל-2024), והאתגרים בבניה שלהם הולכים ונכבשים. החיבור בין שתי המהפיכות ייצור מהפך אדיר בחיים שלנו. כאן למשל תוכלו לקרוא על ההתפתחויות שעושה Nvidia בתחום (רבים לא יודעים עד כמה החברה מובילה גם בתוכנות, לא רק בשבבים).

כששואלים את סם אלטמן על רובוטים הוא מסמן אותם כהבטחה אדירה של האנושות, שמתחילה להתממש ממש עכשיו, ומודה ש-Open AI נכנסה לזה מוקדם מדי ונכשלה (בפודקאסט שהקליט עם ביל גייטס). עכשיו אלטמן מקדם השקעות גדולות בחברות רובוטיקה דוגמת Figure AI.
Figure AI מייצרת רובוטים אנושיים ונמצאת במגעים עם Microsoft ו-OpenAI שיובילו סבב מימון של כ-500 מיליון דולר, עם הערכת שווי של יותר משני מיליארד דולר.

Figure AI מכנה את עצמה "חברת הרובוטיקה האנושית הראשונה מסוגה שמביאה לחיים רובוט גנרי כללי" (זה נשמע לא סקסי, אבל זה אומר שזה רובוט שיוכל לעשות מגוון משימות, ולא רובוט ייעודי למשימה אחת. זה ביג דיל). החברה טוענת שהרובוטים שלה יעזרו להגדיל יעילות, לטפל במחסור בעובדים, ולהפחית את מספר האנשים בעבודות מסוכנות. חברות אחרות גם הולכות ומתקדמות מהר בתחום. טסלה עובדת על רובוט אנושי משלה בשם Optimus. וחברת הרובוטיקה הנורווגית 1X Technologies גם הודיעה על סבב מימון של 100 מיליון דולר בתחילת החודש. רובוט בשם Digit כבר התחיל "לעבוד" במחסנים של אמזון באוקטובר האחרון. 

זה רק האייטם הראשון בנושא הרובוטיקה והמסר פשוט – תחשבו כמה הגיוני שלצד ההתפתחות בבינה המלאכותית, יחברו את הבינה הזאת לרובוטים.
כן, אני יודע מה אתם חושבים – הרובוטים יתמרדו וישמידו את כולנו.
וכן, אתם יודעים מה אני חושב – סופסוף יהיה טיפול אוטומטי בהעמסה ופריקה של מדיח הכלים שממרר את חיי.

2. שיעורי בית וחברים וירטואלים - רשימת הכלים הכי שימושיים ב-Gen AI

שורה תחתונה: ברשימה שבדקה את הכלים הכי שימושיים בעולם ה-Generative AI יש הפתעות. בעשיריה הראשונה יש 3 אפליקציות של חינוך, וכמובן – Character AI שוב מככבת.
 
חברת FlexOS בדקה בשילוב של Similar Web ו-ahref את נתוני הגלישה לכלי ה-Gen AI (תקשיבו, זה לא שאני פלצן, פשוט הרבה יותר קצר לכתוב את זה ככה). הרשימה מראה לנו שהשימוש הוא הרבה יותר מכתיבה של מיילים ושירי יומולדת (וכל צורך עסקי אחר).
3 מתוך 10 הכלים הם של חינוך: Brainly, CourseHero, ו-TurnItIn.

ובקטגוריה של אפליקציות "חברתיות" (ככה לקרוא לאפליקציה של יצירת חברים וירטואליים?) – הזוכה כרגיל היא Character.AI, שזוכה במקום הרביעי. אל תתבאסו שלא הכרתם. זה כי לא קראתם את הניוזלטר כשכתבתי עליה, וכי אתם לא אמריקאים עד גיל 24 (הרוב המכריע שם הם צעירים).

לא ייאמן שיש AI גם לזה 

Heygen – שיוצרת כפילים מסרטוני וידיאו (יכולות לעשות לעצמכן אווטר עכשיו, צלמו עצמכן בסרטון של שלוש דקות ושלחו להם) – הכריזה על חידוש חשוב – תקשורת בלייב עם הכפיל. לשם אנחנו הולכים – האפשרות לתקשר בלייב עם אווטרים. מדהים ומרגש.
 
מיקרוסופט – עושה צעד חכם ומציעה קופיילוט מותאם לעולם המכירות ולשירות לקוחות. מהלך חשוב וחכם.

Undetectable – כלי מהמם שגם מזהה תוכן שנכתב על ידי בינה מלאכותית וגם עושה לו עריכה כדי שיישמע אנושי.
 
Podnotes – כלי שהופך פודקאסטים לתוכן לרשתות (טקסט, סרטונים ועוד). איכשהו שאלו אותי כמה פעמים בשבועיים האחרונים על כלי שכזה, אז הנה!
 
Midjourney – אחת החברות המובילות בעולמות ייצור התמונות מפרומפטים, הוציאה שדרוג מהמם – אפשרות לתת לתמונות סטייל דומה לתמונות שתעלו למידג'רני. כך אפשר בקלות לחקות סטייל קיים.

תשלחו לחבר או חברה שעשויים להתעניין:

קיבלתם את הניוזלטר מחבר?
אל תשכחו להירשם: