AI חדשות – שבוע משוגע של בינה מלאכותית

חברות ה-AI מסתערות על העולם העסקי

4 בספטמבר, 2023

 

הניוזלטר מגיע הפעם מהונג-קונג, בדרך לסאן פרנסיסקו.

כזה הוא הניוזלטר – גלובלי שכזה.

והשבוע –

– חדשות של Open AI מראות שכל חברות ה-AI החלו ללטוש עיניים לעולם הארגוני (ובצדק, שם הכסף).
– מחקר חדש של לינקדאין על AI ועולם העבודה.
– גיוס מרשים ומוצדק לחברת AI21 Labs הישראלית.
– השימוש ב-AI בבתי החולים בארה״ב הולך ומתרחב.

ועוד ועוד.


קריאה מהנה.
**78% בינה אנושית** 
בינה מלאכותית היתה מעורבת מעט בתהליך כתיבת הניוזלטר, ביקשתי ממנה לעזור הרבה יותר בפעם הבאה.

חדשות - בקצרה

1. גאווה ישראלית! חברת AI21 Labs הישראלית גייסה סבב C של 155 מיליון דולר, עם הערכת שווי של 1.4 מיליארד דולר. כתבתי כמה פעמים בעבר – הם פיתחו מודל משל עצמם (Foundation model – כמו למשל GPT של OpenAI). אין הרבה חברות עם מודל משלהן בעולם, וזו עוצמה גדולה וגאווה ציונית (באמת, אני לא ציני, באמת גרופי שלהם).

2. טסלה השיקה סופר-מחשב חדש, אחד החזקים בעולם, שנועד לסייע בתשתית AI לתחום הרכבים. המחשב עובד של שבבים של Nvidia, בשווי 300 מיליון דולר.

3. OpenAI מתחשבת בציבור המורים בעולם, ושחררה מדריך עם ״הצעות הגשה״ של פרומפטים ותהליכים שיסייעו למורים לעבוד ביחד עם הכלים (עם דגש על שימוש בכלים ככלי עזר, לא כחלופה לימודית).

4. חוקרים פיתחו מערכת AI שיודעת ״לתאר״ ריחות בהתבסס על המבנה המולקולרי שלהם. שימושי מאוד בתעשיות המזון והקוסמטיקה. המערכת זיהתה ריחות בדיוק רב יותר מבני אדם. אופסי.

5. הפתעה! (לא באמת) – חברת OpenAI מכחישה שהפרה זכויות יוצרים (כזכור, יש הרים של תביעות נגדה, של סופרים, כותבים, צלמים ועוד). היא טוענת שהאימון של המודלים נופל בתוך גבולות הגזרה של חוקי זכויות היוצרים.

6. מחקר שהוציאה חברת ELEOS הישראלית (חברה מדהימה, שמציעה כלי אוטומציה ו-AI למטפלים נפשיים) הראה שמטפלים שנעזרים ב-AI צולחים דו״חות טיפול במהירות גדולה הרבה יותר, שההיענות של המטופלים גדולה יותר כשהמטפל נעזר ב-AI ושהיתה הקלה בסימפטומים (פי 3 עד 4!) בקרב מטופלים שהמטפלים שלהם נעזרו ב-AI. ראו פוסט הלינקדאין של שירי-שדה-שרביט מ-Eleos.

7. סקר חדש של Pew (מכון מחקר אמריקאי ותיק) מראה שמרבית האמריקאים לא התחילו להשתמש ב-ChatGPT עדיין ולא חושבים שהעבודה שלהם תושפע מ-AI. אני אמנם משוחד, אבל הרשו לסכם בסוג של מילה אחת: פחחחחחחחחחחחח.

8. תזייפו הפתעה שניה – כלים שמנצלים AI לפשעים מתחילים לצבור פופולריות ב-Dark Web. כך למשל FraudGPT, והמוני כלים ליצירת דיפ-פייק בוידיאו (שנועדו לתרמיות טלפוניות – שימו לב, אם מתקשר אליכם חבר או אח ומבקש כסף, כדאי לודוא שזה לא זיוף).

9. OpenAI צפויה לחצות את מיליארד הדולר הכנסות השנה. הרבה הרבה יותר מהתחזיות בתחילת השנה, ופי 35 מההכנסות שלה ב-2022.

10. גוגל מנופפת במודל חדש שמתקרב לשוק – Gemini, שנשען על יכולות מחשוב חזקות יותר מהמתחרים, כולל של GPT4.

11. מודל חדש בשם Jais, שנשען על 13 מיליארד פרמטרים, ואומן בערבית, הושק באיחוד האמירויות. שלא תחשבו שכל האקשן קורה רק באירופה.
 

AI לבריאות:

12. רשת בתי החולים HCA (אחת הגדולות בארה״ב) מרחיבה שת״פ עם Google cloud ומכניסה כלי Gen-AI בקבלה ובטיפול של חולים.

13. כלי ה-AI של רשת בתי החולים האמריקאית Kaiser מונע כ-500 מקרי מוות בשנה. במחקר חדש שיצא, נראה כי Kaiser AI ידע לחזות הידרדרות במצבם של חולים ואפילו הוריד את מספר האשפוזים מחדש ב-10%.

14. אפליקציה שהושקה ב-2017 בקטאר, שמסייעת לחולים לאבחן את עצמם (ועושה את זה בהצלחה של 93%) צוברת יותר ויותר תאוצה (ומשלבת גם מרשמים, משלוחי תרופות ועוד). Avey נולדה מתוך צורך של רופא לטפל בבנו – חולה כרוני.
גם אני חולה כרוני (!) ואני עוקב בקוצר רוח כבר שנים האחרי הפיתוחים האלה. אני מוכן להמר – בתוך כמה שנים אפליקציות כאלה יהיו סופר פופולריות, ובצדק.

שלושה דברים גדולים

1. חברות ה-AI מסתערות על העולם העסקי, ובצדק

Open AI השיקה השבוע פתרון ללקוחות עסקיים – Chat GPT Enterprise.
זו סיבה טובה לכתוב אייטם על המפגש של הבינה המלאכותית עם העולם הארגוני ולחזור על המסר שאני כבר משעמם את עצמי מרוב שאני אומר אותו – המהפיכה עוד לא באמת התחילה. ההסתערות על העולם הארגוני, והפתרונות לעולם העסקי ולא למשתמשי הקצה – פה נרגיש את המהפיכה ביתר שאת.

עם כל הכבוד ל-20 דולר שאנחנו משלמים ל-Open AI על GPT4 (אני מקווה מאוד ששדרגתן!), הכסף הגדול יגיע מהעולם הארגוני. גם מהחיבור ל-API (זה קורה כבר עכשיו) וגם במנויים ארגוניים.
המנוי הארגוני מציע לחברות רמות אבטחה נדרשות (הרי ארגונים כיום לא באמת יכולים לעודד שימוש ב-ChatGPT, מחשש לפרטיות ולאבטחת המידע הרגיש), גישה מהירה ובלתי מוגבלת ל-GPT-4 ועוד פיצ׳רים שאמורים להגדיל את היעילות בחברות.

כבר סיפרתי מספר פעמים על ה-Microsoft 365 Co-Pilot, שיזריק AI לכל כלי של מיקרוסופט (מסמכים, מצגות, אקסלים, הכל) ותומחר ב-30 דולר למנוי (זה המון, תחשבו על ארגונים שיש להם אלפי ועשרות ומאות אלפי עובדים).

גם גוגל מצמידה כלי AI לכל המוצרים שלה (תחת המיתוג Duet AI) והכריזה אף היא על תמחור. לא תאמינו, גם כאן המנוי יעלה 30 דולר לחודש (הכריזו על זה השבוע). גם POE, פלטפורמת הבוטים של Quora, הודיעה השבוע על מנוי ארגוני.

הכסף הגדול נמצא בעולמות ה-B2B, ושם גם תהיה המהפיכה האמיתית.

2. לינקדאין פרסמה דו״ח על AI ועולם העבודה

לינקדאין פרסמה מחקר הקרוי AI at Work, העוסק בנושא שצריך לעניין כל אחד ואחת מאיתנו – השפעת ה-AI על המקצועות שלנו ועל היומיום שלנו בעבודה. כמה נתונים מעניינים:

  • מספר העבודות המזכירות את המונחים GPT או ChatGPT קפץ פי 21 מאז נובמבר 2022 (רק מזכיר, צ׳אטגפט הושק בסוף נובמבר 2022).
  • מספר הפרופילים שמזכירים AI או ChatGPT עולה ב-75% מדי חודש מאז חודש ינואר האחרון (מודה באשמה, גם אני).
  • 47% מהבכירים אומרים שפתרונות AI ישפרו את הפרודוקטיביות של הארגון. 44% מתכוונים להטמיע AI.

אני שוב משוחד ואומר – איך אין פה 100% שמתכוונים להטמיע??

  • מרבית הנשאלים (76%) העידו שהם חשים בנוח עם שימוש בכלי AI למשימות אדמיניסטרטיביות, עבודות ניתוח נתונים (79%) ואפילו מלאכות הדורשות יצירתיות (73%).

המחקר המלא כאן.

אני אמשיך לאכול לכם ולכן את הראש על זה – יש המון הייפ, ומעט מאוד הטמעה עדיין, תצללו פנימה עכשיו – זה הזמן להוביל במהפיכה. אני גם מניח שאם הגעתן לכאן בניוזלטר, זה כבר אומר שאתן ואתם ALL In. ריספקט ענק!

לא ייאמן שיש AI גם לזה 

  • Remodelai – מציע לכן ולכם עיצוב חלל על בסיס תמונה שתעלו אליו.
  • Google – מכניסה AI לשיחות הוידיאו שלה ב-Meet. החדשות המסקרנות פה – הוא יוכל להצטרף לפגישות במקומכם. מבחינתי, שיילך לכל הפגישות שלי.
    גוגל מצטרפת לכל המתחרות הגדולות שלה בתחום שיחות הוידיאו, שמציעות כבר סיכום פגישות, הצפת נקודות לטיפול ועוד.
  • Explain Paper – מאפשר לכם להעלות מחקרים, לסמן משפטים מבלבלים (ויש תמיד המון כאלה) – ולקבל הסבר פשוט.
  • Headshot – מציע תמונות עסקיות רשמיות, בלי ימי צילום מפרכים. הוא הופך סלפי שלכם, לתמונות Corporate רשמיות. די קול.
  • Snap הותיקה מציעה כלי AI חדש בשם Dreams שישדרג כל סלפי.

חובה לסיים ב-Meme

תשלחו לחבר או חברה שעשויים להתעניין:

קיבלתם את הניוזלטר מחבר?
אל תשכחו להירשם: