חדשות AI – שלושה כלים שחובה לראות ולנסות

שלושה כלים שחובה לראות / לנסות,
והבית הלבן בהצהרה מפתיעה

31 במרץ, 2024

 

השבוע בחדשות הגדולות: 

  • שלושה כלים שחובה לראות ולנסות – Hume, Sora ו- Will AI take my job.
  • הבית הלבן בהכרזה מפתיעה מאוד – כל הסוכנויות הפדרליות יידרשו לגייס מיידית מוביל תחום AI.

בחדשות בקטנה:

  • סם אלטמן בסיבוב בהוליווד.
  • רובוטית חדשה בשם שרה בערב הסעודית – תתלבש ותתנהג בהתאם לנורמות המקובלות שם.
  • גוגל תזהה מחלות לפי שיעול.
  • בוטית שמתמחה בבריאות האישה.
  • מודל חדש בעברית!
  • ועוד ועוד ועוד ועוד.

קריאה מהנה.

**88% בינה אנושית** 
בינה מלאכותית היתה מעורבת מעט מדי הפעם בתהליך כתיבת הניוזלטר.

חדשות - בקצרה

1) סם אלטמן ובכירים נוספים ב-Open AI עושים סבב מפגשים עם בכירים בהוליווד. המטרה – להוריד חששות מ-Sora, המודל של יצירת הסרטונים מפרומפטים של טקסט. הוליווד בלחץ, אלטמן רוצה אותם כשותפים. באותה נשימה – אני חוזר ל-Sora באייטם המרכזי, יש שם משהו שאתם חייבים וחייבות לראות.

2) מתרבות העדויות בעמק הסיליקון של בכירים בעולם ההשקעות שטוענים שאלטמן הוא מגלומן, וקשה מאוד לעבוד איתו (Open AI בדרך לעוד גיוס כספים, והוא יהיה פסיכי). הסלב הגדול של ההייטק ומוביל הבינה המלאכותית הוא מגלומן? קשה לעבוד איתו? הפתעה גדולה! לא באמת.

3) אמזון ממשיכה להשקיע ב-Anthropic, החברה שמאחורי Claude (מתחרה של צ׳אט ג׳פט, והכלי האהוב עלי בעולם) – היא סיימה כעת להשקיע 4 מיליארד דולר באנתרופיק (גם גוגל השקיעה הרבה באנת׳רופיק). 

4) גאווה ישראלית, וזה מעט מורכב להבנה – AI21 Labs הישראלית, שהיא חברה ישראלית שפיתחה מודל משלה (מתחרה לצ׳אט ג׳פט וכדומה) – שחררה את Jamba, שהוא מודל שמבוסס על ״ממבה״ (ארכיטקטורה שכתבתי עליה בעבר, נטען שהיא טובה יותר מ-GPT). AI21 פונה רק לשוק הארגוני והמודל החדש מאפשר לקבל תוצאות טובות יותר, בהרבה פחות משאבי מחשוב וזמן.

5) לא מפתיע בכלל – מחקר על סטודנטים מצא קשר בין השימוש ב-ChatGPT לדחיינות, שיכחה, ופגיעה בביצועים האקדמיים. נמצא קשר מובהק כרגע, אין הוכחה עדיין לסיבתיות (כלומר – יכול להיות שמשתמשי ChatGPT הם יותר דחיינים מלכתחילה. היוש).

6) השבוע הושק רובוט אנושי ראשון בערב הסעודית – שרה הרובוטית תהיה לבושה בלבוש מסורתי, ואסור יהיה לה לדבר על נושאים שנויים במחלוקת כגון סקס ופוליטיקה. I kid you not.
אני אנשוך את הלשון ואת האצבעות, ולא אכתוב כלום על העוול הגדול שנגרם לנשים בעולם המוסלמי. 
או שאולי בעצם כתבתי על זה עכשיו? 

7) וגם חדשות ישראליות נוספות – מודל ראשון בעברית
פרויקט Ivrit.AI הוא מיזם ללא כוונת רווח שנוצר לפני כשנה על ידי יניר מרמור, יאיר ליפשיץ וכנרת משגב. הם גייסו כסף כדי ליצר תשתית מידע שתאפשר תמיכה אמיתית ואיכותית בעברית בכלי AI מגוונים. ריספקט ענקי!

8) סקר חדש שיצא בארה״ב הראה שכחמישים אחוז (!!!) מהאמריקאים משתמשים בצ׳אט ג׳פט לפחות מספר פעמים בשבוע. זה נתון פסיכי!

אייטמי רפואה

9) תכירו את אמה, שהיא בוטית עוזרת אישית לבריאות האישה. מאוד ספציפי ומאוד נדרש, מאחר שהרפואה מודרנית מושתת על מחקרי גברים. 

10) גוגל טוענת שכלי AI שלה יוכל בקרוב לזהות מחלות באמצעות שמיעת שיעול האדם (מחלות דוגמת Covid, טוברקולוסיס, ועוד).

שלושה דברים גדולים

1. שלושה דברים שחובה לנסות

בשורה התחתונה: המלצה רותחת – תראו את הסרטים הקצרים שעשו עם Sora, תנסו את Hume ותראו האם AI יחליף אתכם (בעזרת כלי הומוריסטי).

אני מנסה לא להיות נחרץ בהמלצות, אבל הפעם אני חייב.
1. תקדישו דקה בבקשה ל-Hume.AI – החברה הכריזה כעת על גיוס של 50 מיליון דולר (ראונד B) והשיקה ממשק חדש לשיחה עם הבוט שלה – שיודה לנתח את הרגש בקול שלכם.ן, ויודע לתת מענה אמפתי בהתאם למצב הרוח שמשתקף בקול שלכם.ן. תנסו דקה, זה מפיל לסתות.

2. תראו את הסרטים הקצרים שעשו עם Sora, הכלי של OpenAI – יש שם כמה דוגמאות לסרטים קצרים אמיתיים, עם נרטיב. פסיכי לגמרי.

3. הכלי השלישי הגיע בהמלצת חבר יקר בשם רן גפן – תעלו את קורות החיים שלכם ותראו האם ועד כמה AI יחליף אתכם בעבודה. כלי היסטרי, שמשקף מציאות קרובה.

לא ייאמן שיש AI גם לזה

1. Martin – מתיימר להיות ה-Jarvis שלכם, ואתם תהיו Tony Stark (איירוןמן). מרטין יהיה באטלר, שיסייע לכם ולכן בכל סידור או עיסוק, ממש כמו Jarvis.

2. Vlogger – כלי שגוגל עתידה לשחרר, שיוכל ליצור סרטון מתמונה, ופס קול. כלומר? תנו לו פודקאסט שהקלטתם, תמונה שלכם – והוא ייצור גרסה מצולמת, כולל תנועות השפתיים. בתכלס, נדרש מאוד.

תשלחו לחבר או חברה שעשויים להתעניין:

קיבלתם את הניוזלטר מחבר?
אל תשכחו להירשם: