חדשות AI – קלוד הופך ליותר משכנע, וזה מסוכן

קלוד נהיה משכנע יותר, וזה מסוכן.
Dove במהלך מפיל לסתות.

14 באפריל, 2024

 

הייתי בטוח שהשבוע אכתוב שהיה שבוע יחסית רגוע ולכן אני כותב מהדורה מצומצמת.
טעיתי.
ככל שחפרתי, מצאתי יותר דברים שריגשו אותי והפתיעו אותי.

אז השבוע, בחדשות הגדולות: 

  • המתחרה של צ׳אטג׳פט, קלוד, הופך ליותר ״משכנע״. זה מסוכן מאוד.
  • Dove במהלך ערכי ומממממממששששש מעניין. כולל חוברת להורדה עבורכן ועבורכם.
  • גוגל מציפה בחידושים.

 

השבוע, בחדשות הקטנות: 

  • כלי חדש מאתגר עוד יותר את תעשיית המוסיקה.
  • אילון מאסק בנבואה מטרילה.
  • OpenAI פיטרה חוקרים, בגלל הדלפות.
  • ועוד ועוד ועוד.


    קריאה מהנה.


**78% בינה אנושית** 

בינה מלאכותית היתה מעורבת מעט מדי בתהליך כתיבת הניוזלטר, המוח שלי עושה את זה יותר מהר. או שאני אאט או שאשפר את האוטומציה עוד יותר. אעדכן.

 

חדשות - בקצרה

1) מוצר חדש ומרגש בתעשיית המוזיקה: Udio. יודיו הופך גם הוא יצירת שירים, בכל הסגנונות פחות או יותר, לקלה מאין כמוה. תוכלו להלחין מילים משלכן, לחבר שירים ואז להלחין, להחליף סגנונות, ועוד. תעשיית המוסיקה כמרקחה. ועדיין, ריאליטי צ׳ק – כדי להוציא תוצרים טובים ובולטים צריך להשקיע המון, ולהפוך ליוצרי מוסיקה. יוצרים מסוג חדש נקרא לזה.

2) טיקטוק מנסה להציע עוד ערך למפרסמים – דרך פרסום עם AI Avatars. כן כן, זו הוכחה נוספת לזה שתיכף נהיה מוקפים במשפיענים שאינם קיימים בעולם המציאותי. גם ככה אני לא מאמין למשפיענים בדרך כלל, אז מבחינתי שלא יהיו להם חיים.

3) אילון מאסק, ספק טרול, ספק אלוהים, התנבא השבוע שהאינטילגנציה של בינה מלאכותית תעבור את זו האנושית בשנה הקרובה. למרות שנראה לנו שאנחנו שם, למעשה הבינה האנושית היא סופר מורכבת – ומתפרשת על פני מגוון עצום של תחומי פעילות. הבינה המלאכותית עדיין רחוקה מאוד מזה. חתיכת נבואה משחרר מאסק. מצד שני – זה מאסק וזו נבואה כהטרלה.

4) ובהמשך ישיר לאותו האייטם – מי שעומד בראש ה-AI במטא, ונחשב לאחד משלושת הסנדקים של התחום – יאן לקון, טוען שמודלי שפה לעולם לא יגיעו לרמה של אינטילגנציה אנושית. אם אני צריך לתמצת את הדיון הזה בקצרה – הגביע הקדוש של כל החוקרים הוא להגיע לבינה מלאכותית ״כללית״ – AGI, בינה מלאכותית שיודעת לעשות מגוון משימות כמו המוח האנושי, לאלתר, לקבל החלטות ועוד.
יש ויכוח בתחום על האם מודלי השפה הם אלו ש״יילדו״ את ההתפתחות הכלכך מפחידה הזו. יאן לקון טוען שלעולם לא.
זהו ויכוח סופר מעניין, ורלוונטי לחיים של כולנו. באמת. תחשבו על החיים על כדור הארץ עם בינה מלאכותית עצמאית. זה מיינד בלואינג.

5) חברת Open AI פיטרה שני חוקרים. מדוע? חשד להדלפות.
אלטמן עצמו העיד באוזני לקס פרידמן בראיון האחרון (המלצתי עליו לפני שבועיים) שיש יותר מדי הדלפות מ-Open AI ושלא צריכות להיות כאלה בכלל. Open AI היא החברה המסחרית הכי סקסית בעולם כרגע, אז הגיוני שהדלפות פנימיות יזכירו לנו את הקבינט הבטחוני שלנו…

6) חוקרים מ-MIT עובדים בקדחתנות, ושחררו מאמר מחקרי בנושא – שימוש רובוטים במלאכות הבית. אני קצת אובססיבי להתפתחויות במישור הזה, כי אני חושב שמלאכות הבית הן בזבוז זמן סיזיפי.
האקדמיה מאחורי, מסתבר! החוקרים מאמנים את הרובוטים עם מודל שפה (LLM) – וכך הרובוטים יכולים להשלים משימות בית, שמלאות בפרטים קטנים ומעצבנים, שמשתנים כל הזמן.

 7) מטא משחררת את הגרסה הבא של המודל שלה (שהוא Open Source!) – Llama 3 בשבועות הקרובים ממש. המודל של מטא מתחרה כמובן ישירות בצ׳אט גפט, ועושה את זה במודל פתוח.

8) כתבתי בעבר על סיכת Humane – סיכה שמאפשרת לתקשר עם AI צמוד, על דש הבגד (זוכרים את ״מכשיר הקשר ב-Star Trek? כזה, סוג של). הסיכה יצאה לשוק, במחיר של $699 והאמת שהביקורות די קוטלות. הן את השימוש בה כטלפון ומכשיר תקשורת והן את השימושיות שלה במשימות יומיומיות אחרות.

9) דוח חדש על בנקאות ו-AI מצא שהבנקים בצפון אמריקה מובילים בהשקעות ובשימוש ב-AI בעולם. עוד שלל נתונים מהממים – בדו״ח. העבירו לחברים בנקאיות ובנקאים.
 

10) חברת eBay משחררת את "Shop the Look" פיצ׳ר שיציע לצרכניות וצרכנים אאוטפיטים מותאמים להיסטוריית הקניות שלהן. שילוב של מוצרים מכל המחירים, והצעות שמשתנות בהתאם לטעם של הצרכניות והצרכנים (שמשתקפים בהיסטוריית הקניות כמובן).

שלושה דברים גדולים

1. קלוד הופך ליותר ויותר משכנע. וזה מסוכן.

בשורה התחתונה: מודלי שפה הופכים ליותר ויותר ״משכנעים״, תחשבו על ההשפעה של זה על פייק ניוז.

Anthropic, הסטארטאפ שמאחורי קלוד (מתחרה לצ׳אט ג׳פט, אני מאוהב בו) פרסם השבוע מחקר סופר מעניין.
בקליפת אגוז – קלוד הופך ליותר משכנע.

למי אכפת ממודל שפה שמשכנע יותר או פחות?

זה מאוד קריטי, והחוקרים בודקים את זה בכל התפתחות של המודלים – שכנוע זו מיומנות כללית של בני אדם, ובשימוש תמידי.

תחשבו על פרסום, שיווק, מה חברות מסחריות מנסות לעשות, מה פוליטיקאים מנסים לעשות, מה כל ארגון בעולם מנסה לעשות – כולם מנסים לשכנע אותנו כל הזמן.
מנסים לשכנע אותנו לתרום כסף, לקנות, להפסיק לעשן, לעשות התעמלות (הכי זקן שלי), להביא להם משהו מתוק מהמגירה העליונה במקרר (זה הילדים שלי) ועוד ועוד.

חשוב למדוד את היכולות השכנועיות של מודלי AI כדי לבדוק כיצד הם משתווים ליכולת האנושית בשכנוע, וגם – כמה טובים יכולים להיות המודלים בשכנועים ״רעים״, לדוגמא דיס-אינפורמציה, פייק ניוז וכדומה.
 

תראו את הגרף – המודל האחרון של קלוד (Opus) כמעט משתווה לבן אדם ביכולת ליצור טיעונים משכנעים. משום מה אני מצליח לחשוב רק על שימושים רעים לזה, אני בטוח שיש גם המון שימושים טובים. איכשהו.

2. איך תייצרו ״יופי מציאותי״ עם AI? ל-Dove יש הצעות

שורה תחתונה: Dove בקמפיין שחוגג 20 שנים של ״יופי אמיתי״, ושחררה מדריך ארוך לכתיבת פרומפטים שיוצרים דמויות עם יופי אמיתי, ולא מזויף. זה וואוווווווו!

חברת Dove, הידועה בקמפיינים ה״אנושיים״ שלה (שמבטאים גישה אנושית ושוויונית למושג היופי אצל בני אדם) – הכריזה רשמית השבוע שהיא אינה מתכוונת להשתמש ב-AI כדי להציג בני אדם בפרסומים שלה – לעולם!
א. ריספקט ענקי, זה כבר בידול משמעותי.
ב. לעולם? איך אפשר להתחייב למשהו לעולם??

ההכרזה היא חלק מחגיגות ה-20 שנה למסר שמלווה את דאב (חלק מיוניליוור) – קידום ״יופי אמיתי״ ולא משופץ.
פעם היינו צריכים לדאוג משיפוץ של פוטושופ, היום…אפשר פשוט ליצור נשים יפות (וגם גברים) בלחיצה על כפתור. עם פרומפט קצר ושטחי עד מאוד. דאב רוצה שנשים יחליטו מהו יופי, ולא אלגוריתמים.

זה מהמם.

מעבר לכל זה, Dove יצרה Real Beauty Prompt Playbook – מדריך בן 72 עמודים (!!) ליצירה של דמויות המייצגות יופי ״אמיתי״ באמצעות כלי הבינה המלאכותית.
המדריך (תלחצו על הלינק ותורידו אותו) – הוא חלק ממהלך פרסומי גדול הקרוי The Code.

ציניות בצד – ריספקט ענקי ל-Dove, שאחראית על קמפיינים ובכלל – ערכים פרסומיים וחברתיים מזה מספר עשורים.
פרגון ענקי על המחשבה על יצירה של יופי אמיתי, ולא יופי ״מושלם״ ולא מציאותי (הרי כלכך קל ליצור יופי מושלם עם כלי הבינה המלאכותית).

תראו את זה:

3. גוגל בהכרזות גדולות - מחזקת את אפליקציות העבודה, ועוד

שורה תחתונה: גוגל מכריזה על המוני חידושים ושדרוגים. משיקה מוצרים ופיטצ׳רים ומנסה להלחם על השוק הארגוני.

גוגל הכריזה על מגוון פיתוחים ומוצרים חדשים בכנס הענן שלה בשבוע שעבר.
נתחיל ב- Google Vids – כלי ליצירת…נכון! סרטונים. 
הכלי ישוחרר בקרוב למשתמשי Google workspace (המנוי הארגוני של גוגל).
למה זה מעניין? התחרות בין מיקרוסופט וגוגל על השוק הארגוני היא תחרות עזה במיוחד, גוגל מנסה להציג יתרונות שלמיקרוסופט אין בה הצעה משמעותית.
היא הכריזה גם על פתרונות עריכת תמונות שישבו על Google Photos (מוצר שמשווע לשדרוג), ועוד שלל שדרוגים לאפליקציות העבודה שלה (תרגום משודרג ב-Meet, פיטצ׳רים חדשים ל-Docs ו-Sheets ועוד).

ועוד – צ׳יפ חדש (כל הגדולות מנסות לייצר לעצמן צ׳יפים עכשיו, בגלל המחסור הגלובלי והמחירים המאמירים) וה-ג׳מיני Code Assist – מתחרה ל-Github Copilot, הכלי של מייקרוסופט (שתפס נתח שוק עצום מהמפתחים בעולם). לינק לקריאה על ההכרזות, בעברית – שלא תגידו שאני סנוב.

לא ייאמן שיש AI גם לזה 

1. GetInterviewer – רוצים לתרגל ראיון עבודה? תבחרו מקצוע ותפקיד והבוט ישמח לראיין אתכם. ניסיתי, ממש חמוד.

תשלחו לחבר או חברה שעשויים להתעניין:

קיבלתם את הניוזלטר מחבר?
אל תשכחו להירשם: