חדשות AI – קרן המטבע הבינלאומית מזהירה

קרן המטבע הבינלאומית מזהירה:
40% מהמשרות בעולם יושפעו מ-AI.

21 בינואר, 2024

השבוע –

  • עולם העבודה ו-AI: נתונים ואזהרות של קרן המטבע הבינלאומית.
  • מה יקרה לענף הבנקאות בזכות ה-AI?
  • סמסונג משיקה טלפון AI.
  • מייקרוסופט בהשקות חדשות.
  • Open AI מתכוננים לבחירות בארה״ב.
  • ועוד ועוד ועוד ועוד.

    קריאה מהנה.

**69% בינה אנושית** 
בינה מלאכותית היתה מעורבת לא מעט בתהליך כתיבת הניוזלטר, אני מתקרב ליעד – לעשות אוטומציה לכל החלקים המבאסים בכתיבת הניוזלטר (אל דאגה, אוצרות, קריאה ועריכה יישארו אצלי לעד).

חדשות - בקצרה

1) סמסונג השיקה את ״טלפון ה-AI הראשון. ה-S24 משודרג עם מודל הג׳מיני של גוגל (מקבילה של GPT), תרגום בזמן אמת (ל-13 שפות, איזה כיף זה בטח בטיולים בחו״ל), עוזר וירטואלי, זיהוי עצמים ועוד. צפו בסרטון, 3 דקות בסה״כ.

2) מיקרוסופט מציעה את ה-Copilot בגרסה משודרגת (בתשלום של 20 דולר לחודש, תחרות ישירה למנוי בתשלום של Open AI לצ׳אט ג׳פט). המנוי של מיקרוסופט יכניס GPT ישר לאאוטלוק, Word, PPT, EXCL. 
זו קפיצת מרדגה שהוצעה עד כה רק לארגונים (וגדולים).
כן. אתם צריכים את זה, או דבר דומה, בחיים שלכם ושלכן. 

3) מיקרוסופט גם תשיק חנות GPTs משלה בקרוב, כחלק מהמנוי המשודרג (אותו לינק כמו ב-2).

4) ה-FDA אישר מכשיר לזיהוי סרטן עור (מתוך שומות חשודות).

5) ה-FDA גם אישר כלי AI שיכול לחזות הדרדרות קוגנטיבית בקרב מטופלים. 
ברור לכם שבעוד מספר שנים יהיו זמינים לנו כלים שיוכלו לחזות במדויק מה יקרה במערכות שלנו בגוף, נכון? בתקווה שהן יגידו מה צריך לעשות כדי לעצור, ולהפוך, את ההדרדרות.

6) Paolo Benanti, כומר איטלקי בן 50, עם רקע בהנדסה, דוקטורט במוסר תיאולוגי ותשוקה לאתיקה וטכנולוגיה – הוא ה-Go to בואתיקן לענייני AI, כולל להיות יועצו של האפיפיור בנושא. זה אומר שכבר לא יקחו אותי לתפקיד??

7) Open AI מתכוננים לבחירות האמריקניות, והתחילו להרים מחסומי הגנה בתוך המודלים. החברה הבינה שהמודלים שלה יכולים להיות בסיס להררי הרים של פייק ניוז, ומתכוננת לזה. ראו את הפוסט שפרסמה בנושא. מוריד את הכובע בפניהם, על ההכנה מראש. רק מזכיר – 2024, שנת הבחירות בארה״ב ובמקומות נוספים בעולם, קיבלה כבר את הכינוי ״שנת בחירות ה-AI״.

8) נחשו מה אפשר למצוא למכביר בחנות ה-GPTs של Open AI (פתוחה למנויים המשלמים)? נכון! בנות זוג וירטואליות (בניגוד, אגב, לכללים שקבעה Open AI לפיתוח ה-GPTs – אותם בוטים שיכול כל אחד ״לאמן״ בעצמו, בתוך ChatGPT).

9) אחרון עם Open AI (מה אני אעשה שהם כל שבוע מקפיצים עוד התפתחות מעניינת?): חוזה ראשון עם אוניברסיטה. אוניברסיטת אריזונה חתמה על הסכם עם Open AI להכניס את המודלים לשימוש הסגל והסטודנטים.

10) מטא, וליתר דיוק מארק צוקרברג, הכריזו על בניה של AGI – בינה מלאכותית כללית – הגביע הקדוש שכל החוקרים מייחלים ומפחדים ממנו. צוקרברג הכריז על שינוי מבני בצוותי ה-AI והתכווננות לבניית AGI ב-Open Source. שזה חתיכת וואו. אני לא מחסידי מטא (ממש לא), אבל פה – ריספקט גדול!

שני דברים גדולים

1. קרן המטבע הבינלאומית מזהירה: 40-60% מהמשרות יושפעו מ-AI

בשורה התחתונה: קרן המטבע הבינלאומית מזהירה מקבלי החלטות בכל העולם על האימפקט שיהיה ל-AI על שוק העבודה. זה רק אומר שכולנו צריכים להיות עם עיניים פקוחות על מה שקורה בשוק העבודה.

קרן המטבע הבינלאומית פרסמה ממש לפני מספר ימים מחקר ואזהרות למקבלי ההחלטות ברחבי העולם.
מנתונים שפרסמה קרן המטבע הבינלאומית (IMF) עולה שכ-60% מהמשרות במשקים מתקדמים כמו ארה"ב ואנגליה חשופות להשפעה של בינה מלאכותית (AI), ומחצית מהמשרות הללו עשויות להיפגע.

הקרן לא באה רק לבאס (סליחה על הסלנג) – החדשות הטובות הן שטכנולוגיית ה-AI יכולה גם לשפר את יעילותם של עובדים מסוימים. משרות שנחשבות "בעלות השלמה גבוהה" ל-AI, כמו רופאים, עורכי דין ושופטים, נחשבות לבטוחות יותר. משרות עם "השלמה נמוכה" ל-AI, כמו טלמרקטינג, עשויות להידחק על ידי הטכנולוגיה.
וכמובן שיש משרות עם חשיפה נמוכה ל-AI, למשל עובדי מטבח ואמנים.

בכלכלות שוק מתעוררות, כמו סין, ברזיל והודו, חשיפת המשרות ל-AI היא כ-40%, ובמדינות בעלות הכנסה נמוכה היא עומדת על 26%, עם סך הכל עולמי של כמעט 40% (בכלכלות המתעוררות יש הרבה יותר עבודה ידנית, לכן החשיפה הנמוכה יותר ל-AI. במערב פחות אוהבים את הקטע של לעבוד עם הידיים).

כריסטלינה גאורגייבה, מנהלת ה-IMF, אמרה שהיכולת של ה-AI להשפיע על משרות מיומנות מגבירה את הסיכונים של המשקים המתקדמים מפני הטכנולוגיה. היא הוסיפה כי במקרים קיצוניים, חלק מהמשרות בכלכלות הגדולות עשויות להיעלם.
היא הוסיפה שברוב התרחישים ה-AI כנראה יחמיר את הפערים בכלכלה העולמית ועשוי לגרום למתחים חברתיים ללא התערבות פוליטית.

איזה כיף, עוד פרימה של המרקם החברתי בעולם. בול מה שהיינו צריכים עכשיו.

נושא ה-AI גם היה במרכז הדיונים בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס השבוע, וסם אלטמן כמובן היה אורח מבוקש בכל אחד מהפאנלים. 

במקביל לאזהרות של קרן המטבע, אנחנו רואים כבר עכשיו אימוץ מהיר של טכנולוגיות בינה מלאכותית (AI) וגל של חברות טכנולוגיה וגלי פיטורים בהווה ובאופק
במחקר אחרון של דלויט, שיצא ממש לפני מספר ימים, 32% מהמנכ״לים שנסקרו אמרו שהם הטמיעו פתרונות AI לרוחב כל החברה. 51% לא עשו זאת עדיין. 

חברות מסוימות כבר חוות קשיי גדילה עם AI. אפליקציית לימוד שפות Duolingo פיטרה כ-70 עובדים, בעיקר במחקר והנדסת AI, בגלל אתגרים בעמידה ביעדי צמיחה. גוגל גם היא נמצאת בעיצומם של פיטורי 30,000 עובדים
ועוד שלל חברות מצמצמות ומארגנות מחדש את מצבת העובדים, ומאשימות את ה-AI.

בשנים הקרובות נשמע הרבה את ״פיטרנו בגלל ה-AI״ – קורבן נוח להתייעלות ארגונים.

אז מה כדאי לכם ולכן לעשות? 
לא לחשוש. להתיידד ולעבוד עם הכלים שיש בחוץ.
לא להבהל מכמות הכלים הגדולה שיש בחוץ – רובם יימחקו.
יש תעשיות וחברות שהולכות לעבור זעזוע (אפליקציה ללימוד שפות למשל, כמו דואלינגו…לא יודע אם הייתי מהמר עליה עכשיו).
יוולדו חברות, ואפילו תעשיות חדשות, והרבה מאוד הזדמנויות.

2. ענף הבנקאות יעבור מהפך AI בשנים הקרובות

שורה תחתונה: שירות הלקוחות, המכירות, מניעת הונאות, קיצור תהליכי משכנתא והלוואות ב-90% – העברתי הרצאה להנהלה הבכירה של בנק, וכל מה שאתם קיבלתם זה אייטם בניוזלטר.

ענף הבנקאות ידוע בתזוזותיו האיטיות. הגודל, המורכבות והרגולציה הופכים כל שינוי לכואב במיוחד.
אבל…עם ה-AI לא תהיה ברירה.
דו״ח טרי טרי של חברת Accenture (מה-8.1), קובע שבמקום הראשון בטרנדים של עולם הבנקאות לשנת 2024 יהיה ה-Generative AI. לא רק במקום הראשון – ה-AI ישפיע על 9 הטרנדים האחרים גם כן.
הדו״ח גם קובע שתעשיית הבנקאות תהיה התעשיה המרוויחה ביותר מה-Generative AI. בין 22-30% בשיפור היעילות של העבודה. דו״ח נוסף, של מקינזי, מדצמבר 2023, מעריך שהבינה המלאכותית תתרום בין 200 ל-240 מיליארד דולר נוספים לענף הבנקאות העולמי בשנה.

למה זה מעניין אתכם אם אתם לא בתחום הפיננסיים? כי אתם לקוחות של הבנקים, וכי תקבלו שרות מהיר ומקצועי יותר, ממש בקרוב. בין היתר.

הנה כמה תחומים שהולכים להשתנות משמעותית בעבור הבנקים והלקוחות שלהם (בדגש על מתן משכנתאות והלוואות, שלשם צללתי לצורך ההרצאה):

אוטומציה בתהליך ההלוואות

שילוב של AI בתהליך ההלוואות מאפשר אוטומציה של עד 90% ממשימות עיבוד ההלוואות, מה שמשפר מהירות ודיוק.
לקחתם משכנתא מתישהו? זוכרים שלקח חודשים + מאות דפים שלא נגעתם בהם מאז החתימה? אז זה.

הערכת סיכון ומניעת הונאה

AI משפר בעבור הבנק את הערכת סיכוני הלווה ומאפשר אישור הלוואות יעיל יותר, תוך שמירה על סיכוני אשראי נמוכים.

שיפור שירות לקוחות

עוזרים וירטואליים מבוססי AI יטפלו ביותר מ-50% ממשימות התקשורת עם לקוחות. 

אופטימיזציה של תיק ההלוואות

AI יספק נראות של 100% לסיכונים בתיק ההלוואות של הבנק וימליץ על פעולות למקסום רווחיות ומניעת הפסדים.

יש עוד (כולל Succeess stories מהשנה האחרונה), אבל לא אלאה…
ענף הבנקאות הולך לעבור טרנספורמציה אדירה, והלקוחות (זה אנחנו) נהנה מזה.

לא ייאמן שיש AI גם לזה 

1. Microsoft Coach – מיקרוסופט השיקו לציבור את Coach – כלי AI שיסייע בלמידת קריאה, לכל הרמות, בחינם. 

2. nemo – כלי AI לטיפול וליווי נפשי, בווטסאפ. מה מעניין? הוא פותח על ידי חברה שמציעה גם מפגשים אונליין עם מגוון מטפלים (מרקטפלייס של מטפלים נפשיים). חיבור כזה הוא כבר מעניין יותר.

תשלחו לחבר או חברה שעשויים להתעניין:

קיבלתם את הניוזלטר מחבר?
אל תשכחו להירשם: