Don't Panic – 6/8

משפיענית AI מרוויחה מיליוני דולרים? כנראה שאנחנו במהפיכת ה-AI

6 באוגוסט, 2023

 

הפעם בניוזלטר – משפיעניות וירטואליות גורפות לייקים וכסף, בינה מלאכותית מסייעת במלחמה נגד סרטן השד, אינסטגרם מכניסה תגיות שיסמנו תוכן AI, טינדר מכניסה AI, וחידושים שחובה לדעת ב-ChatGPT.

אני מנסה לערבב בין נושאים מקצועיים ונושאים ״ציבוריים״ יותר, גם כי כל פריצת דרך מעניינת אותי וגם כי החוטים כולם מתחברים.


קריאה מהנה.
 
**86% בינה אנושית** 
בינה מלאכותית היתה מעורבת קצת בתהליך כתיבת הניוזלטר, אני חייב להכניס אותה יותר. 

חדשות - בקצרה

1. אינסטגרם משיקה תוויות חדשות לתוכן שנוצר על ידי AI, שיסומן – Created or edited with AI. זו סנונית ראשונה – כדי לעצור מגיפה של פייק ניוז, כל הרשתות יכניסו תוויות שכאלה (אולי חוץ מטוויטר / X, שאף בינה אנושית לא יודעת מה יקרה שם). 

2. פרטים על Dall-e 3 של OpenAI דלפו ונראה שהגרסה החדשה של מודל התמונות תרים את הרף של הפרטים בתמונות, האיכות והדיוק של הפרומפטים. נכון שכולם מדברים על Midjourney, אבל חשוב לתת כבוד ל-Dall-e של OpenAI שפרץ את הדרך בתחום ה-טקסט לתמונה.

3. טינדר משיקה עוזר AI שיסייע למשתמשים לבחור תמונות שיופיעו בפרופיל. הבוט יסרוק את התמונות של המשתמשים (והמשתמשות כמובן) וימליץ אילו ימשכו הכי הרבה תשומת לב חיובית. אולי ה-AI יצליח להקל קצת על הסבל של מי שטובע באונליין דייטינג?

4. מטא (ממש קשה לי להתרגל לא לקרוא לה פייסבוק) משיקה כלי בשם Audiocraft ליצירת אודיו ומוסיקה מטקסט. הכלי משלב שלושה מודלים שונים, שמטא מוציאה החוצה ב-Open Source. יפה מאוד מצידם (באמת, אני לא ציני).
לפי מטא, הכלי ישמש אתכן למשל ליצירת מוסיקה לסרטון באינסטגרם, או למוסיקאים שלא יודעים לנגן (וכמובן לכאלה שכן יודעים).

5. חיל האוויר האריקאי סיים בהצלחה ניסוי בתקיפה אוטונומית של Drone (אין לי ספק שיש המוני ניסויים, כשלונות ואפילו קצת הצלחות, בכל רחבי העולם). האמת שהרעיון של תקיפה אוטונומית על ידי AI נשמע לי לא הגיוני. לא ראיתם Terminator? לא כדאי לתת ל-AI לקבל ולבצע החלטות תקיפה.

6.  השבוע בפינת הרכילות על OpenAI (אין באמת פינה כזו) – משרת Data Scientist. כן כן, החברה כלכך מעניינת שאפילו מודעות הדרושים שלה סקסיות. השכר? 300-370 אלף דולר לשנה, פלוס אופציות ושלל פינוקים. פלוס העובדה שאתה עובד בחברה הכי סקסית בעולם כרגע.

7. זו באמת כבר פיסת רכילות AI מוזרה – הדומיין AI.com שהפנה בחודשים האחרונים ל-ChatGPT התחיל להפנות ל-X.AI (חברת הבינה המלאכותית החדשה של אילון מאסק). מה המשמעות? בתמצית – יש אנשים שרכשו דומיינים ממש שווים (כמו AI.com) ואז לרוב מוכרים אותם, או גובים כסף על הפניית מי שמגיע ל-AI.com לאתר שמשלם להם. כנראה שמאסק משלם יותר מ-OpenAI עכשיו. 
וכן, יש מישהו שמרוויח ערימות על גבי ערימות של כסף מזה שהוא קנה דומיין בשנים הראשונות של האינטרנט.

שלושה דברים גדולים

1. משפיענות וירטואליות תופסות תאוצה (ומרוויחות הרבה כסף)

מנהלות שיווק שימו לב – האייטם הזה בשבילכן ובשבילכם.
אבל לא רק, כי יכול להיות שכולנו נצטרך להחליט בקרוב האם אנחנו לוחצים על לייק לתמונה של משפיענית וירטואלית.

מזה כמה שנים שתעשיית המשפיעניות (וקצת המשפיענים) הוירטואליות צוברת תאוצה. ב-2018 אפילו נבחרה משפיענית וירטואלית – Lil Miquela, בת 19, ש״גרה״ ב-ל.א. לאחת מ-25 האנשים המשפיעים באינטרנט (היא וירטואלית, כן?). אותה משפיענית עשתה קמפייני פרסומת למותגי האופנה הגדולים ביותר בעולם וגובה מאות דולרים לכל פוסט באינסטגרם. 

דוגמנית וירטואלית בשם Mila Sofia מהלסינקי מצליחה לצבור מאות ולעיתים אלפי תגובות נלהבות מגברים, בזכות תמונות חשופות מ״חופשות״ ברחבי העולם. כתוב בפרופיל שהיא ״Twenty Four year old virtual girl from Helsinki Finland.
I was made by AI״.
זה לא מוריד מהתלהבות המעריצים – תראו את אלפי התגובות לטוויטים האחרונים שלה.
כן, העולם שלנו משובש לגמרי.

בטכנולוגיה של 2023 קל יותר מתמיד למותגים ליצור לעצמם משפיענים וירטואליים, שיוכלו להופיע בקלות בכל מקום בעולם, ללבוש הכל ולומר רק את הדברים הנכונים ולא יביכו אף מותג.
האם נראה משפיען וירטואלי לכל מותג?
והאם יהיה למותג B2B את האומץ לעשות דמות וירטואלית משל עצמו? (הלוואי, אנסה לקדם את זה).

שוק המשפיענים הוירטואליים מוערך ב-3.5 מיליארד דולר, וצפוי לגדול ב-26% אחוז עד 2025.

ביוש, הלכתי לייצר לעצמי משפיען וירטואלי. מקווה שייקח אותי לחופשות שלו.

2. בינה מלאכותית מסייעת להלחם בסרטן השד

סרטן השד הוא אחד מסוגי הסרטן השכיחים ביותר על כדור הארץ וסיכויי ההחלמה כמובן שעולים ככל שמאבחנים אותו מוקדם יותר.

מחקר טרי שהתפרסם בימים האחרונים מראה ששימוש בבינה מלאכותית בסריקה לגילוי סרטן השד הוא בטוח ויכול לחסוך לרדיולוגים חצי מזמן העבודה.
אבחון נכון ומוקדם של סרטן השד יכול לשפר את אפשרויות הטיפול ולהפחית תמותה בקרב נשים.

תוצאות ראשוניות ממחקר גדול מראות שסריקה בעזרת בינה מלאכותית טובה כמו עבודה משותפת של שני רדיולוגים, ואינה מגדילה תוצאות False Positive. המחקר, שנערך בקרב 80,000 נשים, התפרסם במגזין The Lancet Oncology.

אני כותב את זה שוב ושוב – תחום הבריאות הוא אחד התחומים שיושפעו הכי הרבה ממהפיכת ה-AI, וזה תופס נתח גדול מהאופטימיות שיש לי לגבי המהפיכה הזו – אנחנו נהיה בריאים יותר ונחיה יותר בזכות הבינה המלאכותית.

3. חידושים ב-ChatGPT, כדאי לדעת!

כן, אני יודע שמאוס לדבר על ChatGPT (או שרק לי נמאס?) אבל עדיין עסקינן בכלי המתקדם והטוב בעולם, ובעיקר – בכלי המוכר ביותר בעולם המקצועי.

מספר חידושים היישר מהתנור:
– ChatGPT יציע לנו הצעות לפרופמפטים והנחיות למענה לתשובות של הבוט. 
– נוכל להעלות מספר קבצים ל-Code Interpetor (הכלי שזמין למשתמשי Chat GPT Plus, והוא מפלצת של ממש, עם השם הכי לא סקסי ביקום).
– קיצורי מקלדת.

Chat GPT מתבגר לנו מול העיניים.
קצת מרגש, לא? אני זוכר את הזמנים שלא היה בו כלום חוץ משורה להכנסת פרומפט. לפני חצי שנה כזה. Those were the days.

ובאותו העניין – למרות שסם אלטמן העיד לפני מספר חודשים שהחברה לא עובדת על GPT5, השבוע נחשף שהחברה הגישה ביולי בקשה לפטנט על GPT5 (כרגע מודל ברירת המחדל הוא 3.5, והמודל בתשלום הוא GPT 4. ולא, ההבדל ביניהם הוא לא חצי, אלא פי כמה וכמה יותר טוב).

מהפירוט עולה ש-GPT5 יציע אפשרויות של יצירת ״דיבור אנושי״, עיבוד קולות, תרגום טקסט ואודיו משפה אחת לשניה (תחשבו על נאום באנגלית שהופך לנאום בספרדית, בלי שנצטרך לתמלל את הנאום, לתרגם ואז לדבב אותו בשפה אחרת).

אני אכתוב אייטם בקרוב על כל נושא הדיבור האנושי – כי שם נמצא אוקיינוס של מידע שכרגע אין לחברות (כמעט) והוא ה-Next frontier. את כל המידע הכתוב המודלים כבר עיכלו – הדיבור שלנו הוא הבא בתור.

לא ייאמן שיש AI גם לזה 

Comigo.ai – בוט שמסייע למתמודדים עם ADHD.

Klapp – מציעה להעלות סרטוני וידיאו של עד שעתיים, ולקבל קליפים מוכנים לטיקטוק, אינסגרם ועוד.

hireguide – מסייעת לנהל ראיונות עבודה מורכבים. האמת? ראיינתי עשרות אנשים בחיי, כל ראיון הוא מורכב ומביך ומאתגר מקצועית בעיני. הייתי שמח לעזרת בינה מלאכותית בראיונות.

Resumeworded – עוזר לבנות קורות חיים מדויקים. כלכך נדרש בתקופה המורכבת והקשה למציאת עבודה הזו.

שני האייטמים האחרונים עושים לי חשק לבנות בוט שיודע להתראיין, שיוכל ללכת ולהתראיין אצל בוטים אחרים. בטח יש כזה כבר.

תשלחו לחבר או חברה שעשויים להתעניין:

קיבלתם את הניוזלטר מחבר?
אל תשכחו להירשם: