Don't Panic – 30/7

עמית סגל משוכפל? כנראה שאנחנו במהפיכת ה-AI

30 ביולי, 2023

 

הפעם בניוזלטר – גם בשורה מפתיעה על עמית סגל ומירי מיכאלי, וגם צלילה לנושא פרובוקטיבי – בני ובנות זוג מבוססי בינה מלאכותית.

היישר מהסרט Her אל האפליקציה הקרובה לביתכם, היום פשוט ליצור בן או בת זוג וירטואליים שיהיו מותאמים בדיוק אלינו. ממליץ שתקראו, זה הולך להיות טרנד גדול באנושות. וההשפעה? עדיין לא ברורה.

מה עוד?

– מירי מיכאלי בסטארטאפ מהדורות חדשות על טהרת ה-AI, המגיש המשוכפל הראשון – עמית סגל.
– סקר חדש מראה שארגונים עדיין לא מוכנים להטמעת בינה מלאכותית.
– מיקרוסופט משחררת את Bing Chat לכל הדפדפנים.
– כלי בינה מלאכותית מציע סטייליסטית אופנה (בדקו בכלים).


ועוד ועוד.
 
**78% בינה אנושית** 
בינה מלאכותית היתה מעורבת בתהליך כתיבת הניוזלטר, ואני עובד על יותר ויותר. אעדכן.

חדשות - בקצרה

1. זוכרות שסיפרתי על שביתת התסריטאים בהוליווד ואז על שביתת השחקנים (כולם זועקים נגד ה-AI והשפעתו על תעשיית הקולנוע והסדרות)? אז נטפליקס לא מדברת, אלא עושה, והציעה שכר של 300-900 אלף דולר לשנה למנהלי מוצר שיצטרפו לפלטפורמת למידת המכונה שלה. העולם סער כשהתפרסמה המשרה (והשכר שלה) לפני מספר ימים.

2. מיקרוסופט מתחילה להכניס את Bing AI כתוסף לדפדפן כרום. היא מנסה, בשכל רב, לנתק את הכלי מהמוצרים שלה (כרגע Bing AI זמין בנייד או בדפדפן ה-Edge בדסקטופ).

3. ארבעת החברות המובילות בעולם ה-AI, גוגל, מיקרוסופט, OpenAI ו-Anthropic הודיעו על הקמת פורום משותף לביקורת ופיקוח על פיתוחי AI. הענקיות מבינות שהרגולציה לא תספיק למלחמה בפיתוחים נלוזים של AI.
 

4. לינקדאין עובדת על עוזר AI שיסייע לאסוף מידע וליצור קשרים עם אנשים חדשים וקיימים בנטוורק הלינקדאיני.

5. אמזון משחררת את HealthScribe – שיעזור למקצועות הרפואה לתעד ולנתח שיחות עם מטופלים. תחשבו כמה זמן מושחת כרגע על תשאול הפציינט שוב ושוב ושוב לגבי ההיסטוריה והרקע הרפואי.

6. פתרונות של AI יכולים לסייע במלחמה להקלת כאבים כרוניים.

7. בינה מלאכותית מסייעת בהנגשה של פתרונות פוריות ומקדמת את כל תחום ה-IVF.

8. Open AI החליטה לחסל את כלי זיהוי יצירות ה-AI שלה. מסתבר שהרבה יותר מורכב לזהות תוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית ממה שציפו.

9. חוקרים מ-MIT פיתחו שיטה שתאפשר ליצור תמונות שאי אפשר לעשות בהן שימוש ב-AI. השיטה שותלת פיקסלים שאינם נראים לעיניים אנושיות אבל מבלבלים לגמרי את המנועים שסורקים תמונות.

שלושה דברים גדולים

1. מאהב AI כבר יש לך? בני הזוג המלאכותיים תופסים תאוצה

ממש כמו בסרט המופתי Her, אנחנו נכנסים לעידן של חיבור רגשי ורומנטי בין בני אדם לבינה מלאכותית.
קרן ההשקעות הוותיקה והגדולה Andersseen Horowitz שחררה מדריך ל-Github לפני מספר ימים, ובו היא מסבירה איך ליצור AI Companions, עם התאמה של ה״אישיות״ ושל סיפור הרקע של בן או בת הלוויה. במאמר בבלוג של הקרן היא תיארה את המגמה בהתלהבות רבה. 
האמת? הגיוני שזה יקרה. 
בעולם שבו אנשים מתחתנים מאוחר יותר ויותר, ומבלים יותר ויותר זמן אונליין, הגישה לבני או בנות זוג מבוססי בינה מלאכותית היא צעד מתבקש (בין היתר גם כי המצוקות הנפשיות והבדידות שמתפשטות ברחבי תבל כמו מגיפות).

חברת Eva AI מציעה לכם לבנות צ׳אטבוט משלכם, עם הבטחה של:

Jump into your desires with Eva AI
Control it right the way you want to

כן. בול ההבטחה שתוביל ליחסים תקינים בין נשים וגברים בעולם האמיתי, זה לא שיש לנו בעיה בציפיות בין בני זוג כבר כיום. את בת הזוג הווירטואלית אוכל לעצב ולשלוט בה כרצוני. נשמע בריא נפשית בסה״כ.

אחת החברות המובילות בעולם הזה היא חברת Replika שמציעה בוטים כבני ובנות לוויה מאז 2017. יש כבר אנשים שיש להם בוטים שמלווים אותם ואותן מאז. כבר 5-6 שנים, לא משהו של חודשיים שלושה. רפליקה מציעה חבר בגרסה החינמית, ובן או בת זוג או מנטור בגרסה בתשלום. שלא יספרו לנו אחרי זה על אהבת חינם!

בחודש מרץ, רפליקה הכריזה שהיא מסירה את האפשרות לשיח אירוטי עם הבוטים. בעקבות זעם המשתמשים, היא החזירה את האפשרות במאי. ב-Subreddit של רפליקה אפשר למצוא יוזרים רבים שמעלים צילומי מסך עם הצעות נישואין ועוד שלל שיחות רומנטיות ומשעשעות עם הבוטים.

מדע בדיוני?
חברת Charcter.ai שחררה חמישה אווטרים שיכולים לשמש כחברים / בני לוויה. 1.7 מיליון הורדות של החברים הווירטואליים הראו שיש שוק.
אנקדוטה אחרונה לנושא – בחודש מאי, האינפלואנסרית Caryn Marjorie שחררה AI Girlfriend, שאומנה על ידי הקול של Caryn ועם מאות שעות של סרטוני יוטיוב של המשפיענית. המשתמשים יכולים לשלוח הודעות קוליות ל-Caryn.ai ולקבל תשובות מהבוטית בטלגרם, ומשלמים דולר אחד לדקה. הבוטית הכניסה 72,000 דולר בשבוע הראשון להשקתה וזכתה לסערה ציבורית עצומה בעולם (והמון ביקורת, כמובן).

מה השורה התחתונה? 
אף אחד לא יודע מה יהיו ההשפעות הנפשיות של המגמה, ואיך היא תשפיע על יחסי האנוש ובמיוחד היחסים הרומנטיים בעולם האמיתי. מה שבטוח – המגמה כבר כאן, ותלך ותתרחב ככל שאפשרויות שכפול הקול והגוף ישתפרו, כדאי להתרגל ולהשתנות בהתאם (בדיוק כמו כל מהפיכת ה-AI תכלס).

2. עמית סגל משוכפל, יככב במהדורת AI

חברת חדשות ה-AI של מירי מיכאלי (מגישת החדשות) ומשה קלוגהפט (היועץ האסטרטגי), השיקה הבוקר מהדורת חדשות המורכבת מאווטארים בלבד. העיתונאי עמית סגל ידווח ל-ACT NEWS באמצעות כפיל דיגיטלי ומירי מיכאלי תהיה מגישת חדשות האווטארים הראשונה בעולם.

חברת ACT NEWS, שנוסדה על ידי מירי מיכאלי ומשה קלוגהפט, סיימה סבב גיוס השקעות ראשון לפי שווי של 7.5 מיליון דולר והתחילה להחתים טאלנטים נוספים על ייצוג כאווטארים, ומנהלת מו"מ עם מגישים בארה"ב ובריטניה.  
נשמע מופרך? נשמע כמו הפרק הראשון של העונה החדשה של מראה שחורה ? (תראו אגב, עונה מצוינת).
זה בדיוק זה.
במהדורות לא רק המגישים מדברים באמצעות AI אלא גם תוכן המהדורה נכתב באמצעות AI. סביר שעדיין לא מעט אנשים מעורבים בתהליך – שהרי אי אפשר לסמוך על תוצרי הבינה המלאכותית במאת האחוזים.

את המהדורות אפשר לראות ברשתות, הנה למשל בטיקטוק (ותודה לאלירן חיאט שהפנה את האייטם הלוהט הזה אלי).

3. ארגונים לא מוכנים ל-AI

סקר שהשתחרר לפני ימים ספורים בקרב 1000 מנהלים בחברות השייכות ל-Fortune 1000 (אלף החברות הגדולות בארה״ב) הראה שלמרות ששיחת היום והלילה היא AI, רוב הנשאלים (59%) אמרו שהארגון שלהם לא מוכן להטמעת מערכות בינה מלאכותית.
מניח שאותו הדבר מתרחש גם בארגון שלכם ושלכן – אתגרים של ידע טכני, של זמן ושל תקציב מונעים כרגע פריסה רחבה יותר של פתרונות AI.

החדשות הטובות – 78% מהמנהלים מתכוונים להטמיע פתרונות בינה מלאכותית בארגון עוד השנה, ועוד 9% ב-2024 (כלומר, 87% מתכוונים הטמיע פתרונות בשנה וחצי הקרובות).

עוד נתונים מעניינים מהסקר, כאן.

לא ייאמן שיש AI גם לזה 


OpenAI – משחררת את ChatGPT גם לאנדרואיד. תיכף יגיע לישראל.
 

Cohere – אחד הסטארטאפים המובילים בעולמות ה-AI כרגע משחרר את Coral, בוט שמסייע לארגונים גדולים לנווט בהררי המידע, ועוד ועוד.

Lazy – אפליקציה שמציעה לשמור מידע או לכתוב רעיונות ומחשבות בלי לנתק את רצף המחשבה.

Deepen – מציעה ליווי אישי נפשי. אני ממש מסוקרן לגבי תחום הבריאות הנפשית (ראו האייטם על בני ובנות הלוויה הבוטיות).

Motion – כלי לפרודוקטיביות. לא חדש, ומאוד מסקרןץ מדוע? סם אלטמן הוא אחד מהמשקיעים.

Yesplz – מציעה סטייליסטית (או סטייליסט) אופנה – מבוססת בינה מלאכותית. נשמע הגיוני לחלוטין, והשם של החברה הוא גאוני.

שלושה דברים גדולים

תשלחו לחבר או חברה שעשויים להתעניין:

קיבלתם את הניוזלטר מחבר?
אל תשכחו להירשם: