Don't Panic – 23/7

OMG, אנחנו במהפכת ה-AI

23 ביולי, 2023

 

איזה מיקס של ידיעות יש השבוע.

מסוחר סמים שנעצר בזכות AI שניתח דפוסי נהיגה
דרך סין שדורשת מה-AI להיות נאמן לסוציאליזם
דרך מיקרוסופט שמתמחרת את חבילת ה-AI שלה במחיר גבוה (ועדיין אני מתרגש מאוד ממנו)
וכלה בצבא הישראלי שזכה לכותרות AI ברחבי העולם.

 
**78% בינה אנושית** 
בינה מלאכותית היתה מעורבת בתהליך כתיבת הניוזלטר, ואני מנסה שכמה יותר.

חדשות - בקצרה

1. Marx-GPT? סין פרסמה גרסה חדשה של התקנות לפיקוח על Gen-AI. גם בגרסה הזו המודלים יחוייבו לציית לערכי הסוציאליזם וייאסר עליהם להפיץ מידע שמנוגד לערכי השלטון הסיני. התקנות ייכנסו לתוקף ב-15 לאוגוסט. מרקס מתהפך בקברו?

2. עדיין בנושאי רגולציה – ממשלת ארה״ב הודיעה שחברות טכנולוגיה דוגמת גוגל, מייקרוסופט, Open AI, אמזון, מטא ועוד – התחייבו לשים Watermarks על תוכן שיוצר על ידי AI, על מנת לאפשר זיהוי תוכן מזויף. הן התחייבו גם לשחרר מוצרים אחרי ניסוי מקיף של הכלים (הרשו לי ל-פחחחחחח, זה ממש לא מה שקרה עד כה). מעניין לקרוא – הרגולציה מדביקה את הפער.

3. שוטרים בניו-יורק עצרו סוחר סמים על בסיס…דפוסי הנסיעה שלו. באמצעות מערכת AI של חברת הסטארטאפ Rekor, כוחות המשטרה זיהו שדפוס הנסיעה של הסוחר מתאים לדפוס הנסיעה של סוחרי סמים, עצרו אותו וגילו ש-אם הוא נוסע בדפוס שמתאים לסוחר סמים, כנראה שהוא סוחר סמים. מה אמרתם? הפרטיות שלנו? לא הבנתי. איזו פרטיות??

4. הדרישה למקצועות AI ולמיומנויות של הנדסת פרומפטים (מקצוע שרק עכשיו יצא מהתנור) גדלה ב-450% בשנה האחרונה. מאמר מעניין על רעידת האדמה התעסוקתית שמתרחשת עכשיו מתחת לרגליים שלנו.

5. אמרנו הנדסת פרומפטים? חברת Cangrade שעוסקת באיתור והשמת עובדים בצפון אמריקה, השיקה מבחן מיומנויות שיכול להעריך עובדים על יכולות כתיבת הפרומפטים שלהם. מגיע לכם עובד לראיון וטוען שהוא מומחה בצ׳אטגפט, איך תבדקו את זה? בדיוק. חכם לפתח מבחן שכזה. 

6. רוצים לשחק בסאות׳ פארק? כלי AI חדש יוצר עלילות מקוריות של סאות' פארק באמצעות פרומפט של משפט או שניים, ובכיכוב – המשתמש עצמו. כלומר – המשתמש כותב פרומפט קצר, מקבל פרק קצר והוא מככב בפרק. Mind Blowing. זו היתה רק הדגמת יכולת, הכלי לא ישוחרר לציבור בשלב הזה, אבל הפוטנציאל למהפיכה בהוליווד ברור. 

7. פיקאסו או רוטקובסקי? Greg Rutkowski, צייר דיגיטלי מפולין גילה שהשם שלו הפך לפופולרי יותר מזה של פיקאסו בתוך פרומפטים במודלים הג׳נרטיביים (האמן הפולני ידוע ביצירותיו למשחקי פנטזיה). אני נעלב בשם פיקאסו, ורוטקובסקי תוהה איך השתמשו בשם שלו 400,000 פעמים ולא יצא לו כלום מזה.  
 
8. ראש המודיעין הבריטי (ה-MI6) אמר ש-AI לא תחליף מרגלים אנושיים בעתיד הנראה לעין, מאחר שיכולות אנושיות חשובות כמו יצירת קשר אישי אינן ניתנות להעתקה על ידי AI. אז…המרגלים ימשיכו להיות בני אדם. זה מרגיע? לא בטוח.

9. מערכות AI יכולות לסייע לגברים הלוחמים נגד סרטן הערמונית.

יש לי בקשה.

אני אשמח לדעת מה לשפר ומה לחזק.
פליז קחו 40 שניות, תלחצו על
כפתור ה-Reply במייל
 וכתבו לי מה יכול להפוך את הניוזלטר הזה לטוב יותר. תודה!

שלושה דברים גדולים

1. בואו נעשה סדר - Battle of Foundations

מלחמה גדולה מתנהלת מאחורי הקלעים של עולם ה-AI כרגע, ואנחנו לא מדברים עליה מספיק:
מלחמת ה-Foundational model. מודלי הבסיס.

מתחת ל-Chat GPT שוכן לו ״מודל״ הקרוי GPT.
בארד של גוגל נשען על מודל LaMDA.
לפני מספר ימים שחררה מטא את מודל lLama-v2 לציבור, בשותפות עם מייקרוסופט. אני אסביר למטה בכלים היכן אפשר להתנסות בו (הא! רואים מה עשיתי פה?).
חברת Anthropic שחררה גרסה חדשה למודל שלה, Claude-2, לפני כשבועיים (אני עובד עליו, הוא מהמם).
ויש עוד כמה דוגמאות. לא הרבה. 

אני לא זורק סתם שמות של חברות ומודלים כדי שתחשבו שאני חכם – ליצור מודל שפה (Large Language Model) זה יקר ומורכב מאוד, שווה לשים לב לחברות המובילות.

החברות הגדולות, והמתחרות האמיצות, נלחמות עכשיו על מי יצליח להשיק מודל טוב יותר, ומי יצליח למכר אליו יותר יוזרים (לבני האדם יש נטיה להצמד לכלי אחד, עקרון הרשת וזה).

הרוב המוחלט של האפליקציות שאתם ואתן רואות מסביב, כולל אלה של יצירת הטקסטים לשיווק, בניית אתרים על ידי פרומפט אחד, בניית מצגות, ועוד – כולם יושבים על אחד המודלים שהזכרתי (והרוב הגדול על המודלים של Open AI).
אין להם טכנולוגית Gen-AI משלהם.

זה מרכיב קריטי בהבנת המפה של ה-AI כרגע.
החברות שיצרו מודלי שפה מתקדמים רוצות שתשתמשו במודל שלהן ותתמכרו אליו.
לא סתם גוגל ומייקרוסופט ״מזריקות״ כלי AI לכל כלי העבודה שלהן (בחודשים הקרובים לכולנו יהיו אפשרויות AI בתוך כל הכלים של גוגל ושל מייקרוסופט).

והעצה שלי – תתנסו בכמה שיותר מודלים.

כשאני בודק פרומפט, אני בדרך כלל מנסה אותו בשלושה כלים שונים, כדי לבחור את הטוב ביותר. 

אל תתנו למלחמת ״מודלי הבסיס״ להסתיים עם מעט מדי מנצחות.

2. מיקרוסופט מתמחרים גבוה

הרבה כסף הולך להתגלגל על ה-AI הזה שלכם.ן.
החברה הראשונה שהצליחה להצמיד פיה למעיין הנובע של ה-AI (סליחה על התיאור הגרפי) היא מיקרוסופט.

מיקרוסופט הודיעה לפני מספר ימים שהיא מתמחרת את ה-Co-Pilot, אותה תוספת AI שתצמיד בינה מלאכותית ״יוצרת״ לכל כלי שתעבדו בו (של מייקרוסופט) – 30 דולר לכל מנוי ללקוח עסקי, לחודש.
כלומר תוספת ה-AI מתומחרת פי 3 ממנוי עסקי בסיסי.

אני מודה שאני מרוגש מאוד מהכניסה של ה-Co-Pilot. פה אנחנו נראה את המהפיכה הגדולה באמת – כשעולם ה-Gen-AI יהפוך ל-B2B באמת. 
כל הארגונים מסביב, ואני מתכוון לכולם (ברמות שונות של הבנה כמובן) – רוצים להכניס AI. 
חברה שיש לה 10,000 עובדים, תשלם למייקרוסופט עוד 300K דולר לחודש.
זה הרבה, מאוד.
למרות הערגה, ארגונים יחשבו פעמיים אם להוציא סכום שכזה (במיוחד כשקמה תחרות רבה כלכך מסביב).

תחרות?
למשל מהגאווה הישראלית שלנו – AI21 Labs.
זוכרות שכתבתי באייטם הראשון פה למעלה על ״מודלי בסיס״?
אז לחברה הישראלית AI21 Labs (יוצרי Wordtune) יש מודלי בסיס. גאווה ציונית. באמת, אני לא ציני.
הם השיקו בפומבי השבוע מנוע AI חדש בשם Contextual Answers שמאפשר לארגונים להטמיע מודל LLM (מודל שפה גדול) ולשלוף מידע מהנתונים הארגוניים הפנימיים (מה ש-Copilot של מיקרוסופט מבטיח לעשות גם, אגב). 

תחשבו שבמקום העבודה שלכם יש צ׳אט-בוט פנימי, שיודע כל מה שהארגון שלכם יודע וישלוף כל מידע או מספר או מסמך, מכל מקום. זה וואו אחד גדול.

כתבתי למעלה על תחרות על לב הצרכנים? תיכף נראה שטפון של תחרות בעולמות ה-B2B.

3. AI יבחר מטרות לצבא הישראלי

הצבא הישראלי נכנס לכותרות ה-AI השבוע – בלומברג חשף שהצבא שלנו התחיל להשתמש במערכות AI לאיתור ובחירת מטרות (!), ליצירה של תוכניות ירי, תעדוף מטרות לפי כמויות התחמושת ועוד.
הכתבה העלתה מיד תהיות על מקום ה-AI במערך הנשקים העולמי.

ישראל מן הסתם משתמשת ב-AI כבר שנים, וכך גם המדינות האחרות.
מאחר שאנחנו מעצמה של מוחות טכנולוגיים, שמבשילים בצבא, סביר שישראל תוביל במירוץ ה-AI בתעשיות כלי הנשק העולמיות.

לא ייאמן שיש AI גם לזה

VisualQR – מציע יצירת QR. פתרון טוב לעסקים קטנים (וגדולים, לא מפלה) שרוצים להתבלט.

lLama – הוא המודל של מטא, ששחררה את הגרסא השניה. כתבתי על זה למעלה, דילגתם? כאן תוכלו להתנסות איתו. תעשו את זה, תנסו כל מתחרה גדול של צ׳אט גפט. 

Wix – הישראלית החליטה שאי אפשר להלחם בהם, ולכן כדאי להצטרף אליהם. בשיא הכוח. היא השיקה כלי חדש המאפשר ליצור אתר אינטרנט שלם מפרומפטים בלבד. תחשבו כמה מסוכן פתאום נהיה מקומה של Wix בעולם שבו אפשר ליצור אתרים עם שורת טקסט.

Open AI – הוסיפו פיצ׳ר נדרש, אפשרות לשמור הנחיות אישיות ב-Chat GPT. במקום לכתוב כל פעם – You are a VP Marketing … אפשר יהיה לשמור פקודות ואז להשתמש בקלות. הגיוני!

שלושה דברים גדולים

תשלחו לחבר או חברה שעשויים להתעניין:

קיבלתם את הניוזלטר מחבר?
אל תשכחו להירשם: