חדשות AI – וידוי אישי, שהוא גם חדשות טובות

וידוי אישי, שהוא בעצם חדשות טובות

10 בספטמבר, 2023

 

הניוזלטר מגיע עם ג׳טלאג השבוע, אחרי חודש בתאילנד ושבוע בסאן פרנסיסקו.

והשבוע –

– מחקר מראה על השימושים ב-ChatGPT (ירידה הדרגתית + מה בעצם עושים איתו מסביב).
– וידוי אישי שלי על כלי ה-AI, ותרגום של זה לחדשות טובות.
– מגזין Time בוחר את מאה המשפיעים בעולם ה-AI.

ומה עוד?

– תום האנקס רוצה שכפיל שלו ישחק גם אחרי מותו.
– גוגל מכניסה שקיפות במודעות שמיוצרות על ידי AI, לקראת בחירות 2024 בארה״ב.
– כלי שיסייע לספר סיפורים לפני השינה לילדים.

ועוד ועוד ועוד, ומה בעצם עוד צריך?

קריאה מהנה. 

**68% בינה אנושית** 
בינה מלאכותית היתה מעורבת בתהליך כתיבת הניוזלטר, אני מצפה לרגע שהיא תעבור את 50% העבודה על הניוזלטר הזה.

חדשות - בקצרה

1.חברת Optellum מפתחת טכנולוגיית AI לזיהוי מוקדם של סרטן ריאות, הסרטן הקטלני ביותר. זה הסרטן שגבה את חייו של אבי, אז אני מחזיק להם הכי הרבה אצבעות שאפשר. 

2. Jakob Uszkoreit, אחד ממציאי הטכנולוגיה שמאחורי ChatGPT,  הקים סטארטאפ בשם Inceptive והשלים ממש עכשיו גיוס של 100 מיליון דולר לפיתוח "תוכנה ביולוגית" המשתמשת ב-AI כדי לתכנן מולקולות חדשות לגילוי תרופות. כל תחום פיתוח התרופות (בסיוע מודלי AI) מתפוצץ עכשיו, וטוב שכך.

3. Anthropic משיקה תוכנית מנויים בתשלום ל-Claude, כדי להתחרות ב-ChatGPT Plus של OpenAI. למרות שאני מנוי בתשלום של ChatGPT מאז שאפשר היה לשלם, פתאום אני קולט שכבר חודשיים אני משתמש רק ב-Claude2. ממליץ בחום שתנסו, אני מעדיף אותו בהרבה משימות.

4. חדשה מרעישה מבית מיקרוסופט – היא תגן משפטית על לקוחות שישתמשו ב-Copilot (סוויטת כלי ה-AI שלה) מתביעות זכויות יוצרים הנוגעות לתוכן שיוצר על ידי כלי ה-AI שלה. 

5. לקראת בחירות ארה״ב ב-2024, גוגל מצהירה על חוק שקיפות – חובה לציין בבירור בפרסומים אם התוכן נוצר על ידי AI.

6. יוצר מסתורי בשם AI Ghostwriter (שעשה היסטוריה כשהוציא שיר עם שכפול קולו של דרייק, שיר שירד מהרשתות תוך יום, ועדיין הרעיד את כל תעשיית המוסיקה בעולם), הוציא שיר חדש עם קולות מלאכותיים של טראוויס סקוט ו-21 סווג', ואפילו…מנסה להתמודד על פרס גראמי. כן, בחור הזוי עם מגבת שמסתירה את הפנים, עושה היסטוריה. אני מת על זה.   

7. חשבתם שאפל תשאר מחוץ למשחק? היא משקיעה מיליוני דולרים בכל יום (!) באימון מודלים של AI, כולל מודל שמאיים להיות טוב יותר מאלה של OpenAI.

8. טנסנט (הענקית הסינית) השיקה מודל AI שמכוון לעסקים בסין (החברות הסיניות מתמודדות מול הרבה הגבלות אמריקאיות כרגע, בין היתר על רכישת שבבים).

9. אי בשם ״אנגווילה״, שנמצא בקאריביים, צפוי להרוויח עשרות מילוני דולרים בגלל סיבה מצחיקה – האי מחזיק את הרישום על הסיומת AI, שהפכה למבוקשת מאוד בשנה האחרונה (מדינות בעולם מחזיקות רישום על סיומות אינטרנטיות, כך למשל ארה״ב מחזיקה את .us).

10. הוליווד בשביתות בגלל AI, ובינתיים בפסטיבל הסרטים בוונציה הוצגו סרטים חדשים העושים שימוש ב-AI, וכוכבי הוליווד (כולל טום הנקס למשל) דווקא אופטימיים לגבי שימוש ב-AI בקולנוע. הנקס אפילו מציע שישתמשו בדמות המשוכפלת שלו אחרי מותו.

11. חברת Bria הישראלית (אני אחד ממעריצי החברה) השיקה מודלים שיאפשרו למי שמתמש בהן להיות מוגן גם ברמת האבטחה וגם ברמת זכויות היוצרים (הם עושים Text to Image – הגרסה הישראלית למידג׳רני). זה ביג ניוז – אם אתם משתמשים במידג׳רני ודומיו בעבודה – כל נושא זכויות היוצרים לא מוסדר עדיין.

12. גולדמן סאקס שחררו רשימה של 50 מניות שירוויחו מהתפוצצות ה-AI בטווח הארוך. 49 מניות מתוך הרשימה הן לא Nvidia. כמובן – אין בכתוב המלצה על רכישת מניות. ועוד כל סייג שיבהיר שאני לא אחראי להשקעות שלכם 🙂

13. וורנר מיוזיק חתמה על הסכם ראשון מסוגו עם דוגמנית ווירטואלית בשם Noonoouri, שתשאר בת 18 לנצח (ככה זה עם הווירטואליים האלה, לא מתקמטים). היא גם הוציאה סינגל ראשון (עם קול שנוצר על ידי AI).

הנה היא:

שלושה דברים גדולים

1. ירידה בשימוש ב-CHATGPT? הגיוני

גל ברכה המעולה שלח לי לינק למחקר של חברת SparkToro בשיתוף עם Datos.
(ותרגישו חופשי לשלוח לי תכנים, אני אובססיבי לזה).

בשורה התחתונה – יש ירידה הדרגתית בשימוש ב-ChatGPT.
מדוע? אין תשובה מוחלטת, אבל הנה ההשערות מהמאמר:

– סקרנות ראשונית שדעכה אחרי הפרסומים הראשוניים
– קושי למצוא שימושים מעשיים יומיומיים לכלי
– התאמה טובה יותר למשימות ספציפיות כמו תכנות מאשר לשימוש כללי.

למה זה חשוב?
כי זה מסייע למסר שאני מהדהד שוב ושוב – המהפיכה האמיתית לא התחילה בינתיים. הרבה מדברים, ומעט עושים.

זה קשור גם לאייטם הבא שלי, שבו יש וידוי אישי (רואים מה עשיתי פה?).

קצת מספרים מהמחקר:

  • החברות בדקו מיליוני משתמשים של ChatGPT ומצאו ירידה של 29% בביקורים מאז מאי 2022. הם גילו שהשימוש ב-ChatGPT ירד הן בקרב משתמשים חדשים והן בקרב משתמשים קבועים.
  • בניתוח של אלפי שאילתות שנשלחו ל-ChatGPT נמצא כי 30% מהן התמקדו בסיוע בתכנות, 10% בחינוך ו-18% ביצירת תוכן.

2. חדשות טובות: מרבית כלי ה-AI שסביבנו, רחוקים (עדיין) מקיום ההבטחה הגדולה

זה אייטם אישי לגמרי.

אני באמת מאמין שאנחנו בתחילת המהפיכה המהירה ביותר בתולדות המין האנושי, ואחת הגדולות אם לא הגדולה מכולן.

לצד זה, אני שניה רוצה לשפוך מים צוננים על אש ההייפ. 
הכלים שאנחנו שומעים ומנסים כל הזמן – רחוקים עדיין ממימוש ההבטחה.

מה זה אומר?
למשל, כלי עיצוב המצגות Gamma (האהוב עלי מכל כלי עיצוב המצגות, של סטארטאפ מהמם מסאן פרנסיסקו) – מייצר מצגות מדהימות, אבל באותו השטאנצ׳, ועדיין דורש כמות גדולה של עבודה כדי שיוכל להכנס לשימוש ביומיום. 
כלי יצירת האתרים Durable, שהוא אחד המובילים אם לא המוביל מכולם, גם הוא מייצר משהו שעדיין דורש המון עבודה, התאמה, ושימוש בכלים נוספים כדי לייצר אתר שיהיה טוב דיו.

הכלים הכלליים יותר – ChatGPT, Bard, Claude, והכלים שמסייעים למתכנתים (ה-Copilot למשל) והכלים ליצירת תמונות – הם מצליחים לייצר ערך עצום כבר עכשיו.
הכלים הספציפיים יותר – מבטיחים המון, אבל עדיין לא מקיימים מספיק. רק מי שמתמחה בשימוש בהם ומקדיש שעות על גבי שעות, יכול לייצר תוצרים ראויים

אני מלא אמונה שזה יקרה, ועוד לא הרבה זמן, אבל לצד זה אני מבקש – בואו נשמור על פרופורציות.

ומה החדשות הטובות? אם יש לכן ולכם תחושה שהמהפיכה חולפת במהירות ומותירה אתכם מאחור, אז הנה צפירת הרגעה – אנחנו עדיין לא שם. קחו את הזמן ותלמדו בביטחה מה קורה שם בחוץ.

3. Time בוחר - 100 המשפיעים ביותר ב-AI

מגזין טיים בחר את 100 הא.נשים המובילים / משפיעים בעולם ה-AI.
יש שם את כל החשודים המוכרים (כל הסטארטאפים הגדולים, כל ענקיות ההייטק) ועוד שלל גברים ונשים שמרתק לקרוא את הביוגרפיה שלהם.
(תודה להלל רז, בהתחלה לא רציתי לכתוב על הדירוג, אבל אחרי ששלח התעמקתי והבנתי שיש מה ללמוד פה).

נבחרי TIME 100 AI כוללים אנשים מכל הגילאים: מסנהה רוונור בת ה-18, שעומדת בראש מיזם Encode Justice, שהוא תנועת נוער למען AI אתי, ועד לג׳פרי הינטון בן ה-76, שעזב משרה בכירה (מאוד) בגוגל לפני מספר חודשים ועכשיו מתבטא כל הזמן ובחופשיות על הסיכונים הפוטנציאליים של הטכנולוגיה שיצר. הינטון נחשב לאחד משלושת ״הסנדקים״ של ה-AI. 

בגליון המיוחד תמצאו גם ראיון עם אריק שמידט, מנכ״ל גוגל לשעבר, שאמר:
“I’ve been through time-sharing and the PC industry, the web revolution, the Unix revolution, and Linux, and Facebook, and Google. And this is growing faster than the sum of all of them.”
חתיכת וואו, כשזה מגיע מאדם שכזה.

לא ייאמן שיש AI גם לזה 

המוני הכרזות של ענקיות עסקיות:

האבספוט – משיקה כלי בינה מלאכותית חדשים לשיווק ומכירות, וזה בנוסף ל-Chatspot, הבוט שהשקה לפני חצי שנה (והוא די לא טוב, לצערי, כמשתמש יומיומי של האבספוט).

סלאק – מכניסה כלים חדשים שיוכלו לסכם דיונים בצ'אטים וערוצים, לחפש תשובות בצ'אטים, דיונים וקבצים רלוונטיים ועוד.  

אינטואיט משיקה את Intuit Assist, עוזר כספי מבוסס AI, שנועד לסייע לעסקים קטנים ולאנשים פרטיים.

Clearbit – מעשירה את הפלטפורמה שלה בעוד כלי AI.

Motorica – כלי מהמם ליצירת אנימציות.

aisolopreneur – מבטיחה ליצור ולהגדיל קהל עוקבים, עם השקעה של שעה אחת בשבוע. אהם אהם. ראו האייטם הגדול על ההבטחות הגדולות.

Merlin – יעזור לערוך, לנתח ולסכם מחקרים איכותניים. מאוד נדרש!

fantasaur – תקשיבו, זה אדיר. כלי לסיפורי לילה טוב לילדים (בבית אנחנו משתמשים כרגע ב-GPT לזה, כבר שנה בערך, בהזדמנות אכתוב איך זה עובד לנו).

חובה לסיים ב-Meme

תשלחו לחבר או חברה שעשויים להתעניין:

קיבלתם את הניוזלטר מחבר?
אל תשכחו להירשם: